ضرورت توانمندسازی اقتصادی سالمندان برای خروج از انزوا
کد خبر: 3751761
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

ضرورت توانمندسازی اقتصادی سالمندان برای خروج از انزوا

گروه اجتماعی- قائم‌مقام کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: سالمندان تحت پوشش این نهاد برای خروج از انزوا در حوزه اقتصادی توانمند می‌شوند.

توانمندسازی اقتصادی سالمندان خراسان‌شمالی برای خروج از انزوا ضرورت دارد

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، علی وحدانی، قائم‌مقام کمیته امداد خراسان‌شمالی امروز 9مهرماه سال جاری در همایش تکریم سالمندان تحت حمایت این نهاد در رابطه با فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه توانمندسازی اقتصادی و خروج از انزوای دوره سالمندی ، گفت: کمیته امداد خراسان‌شمالی برای ایجاد انگیزه و روحیه سلامت در این قشر اقدام به راه‌اندازی مشاغل خرد در بین این افراد کرده به‌طوری‌که با استفاده از مهارت‌ آن‌ها در این مشاغل حس امید به زندگی را افزایش داده است.
وی با بیان اینکه تکریم و رسیدگی به امور سالمندان این سرمایه‌های معنوی و فکری جامعه یک وظیفه دینی و اجتماعی برای همه اقشار جامعه محسوب می‌شود، گفت: هم‌اکنون ۲۹ هزار و ۴۳۵ خانوار سالمند تحت حمایت این نهاد قرار دارند که ۱۰ هزار و ۵۱۲ خانوار در مناطق شهری و ۱۸ هزار و ۹۲۳ خانوار نیز در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.
وحدانی با تأکید بر اینکه ‌اکنون جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود، بیان کرد: این نهاد همواره ارائه خدمات به گروه سالمندان را در دستور کار دارد و براین اساس خدمات خود را به‌صورت تخصصی‌ در قالب نیازهای معیشتی، درمانی و هزینه نگهداری از سالمندان زمین‌گیر ارائه می‌کند.
وحدانی با ذکر اینکه این نهاد برای نگهداری از سالمندان زمین‌گیر در منزل ماهانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند، افزود: هم‌اکنون ۱۹ هزار و ۲۷۳ نفر از سالمندان شهری این نهاد در پوشش بیمه درمانی قرار دارند.
وی مراقبت از سالمندان و دلجویی آنان را یک وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی برشمرد،اظهارکرد: همه جامعه برای داشتن آینده سالم در مقابل این عزیزان مسئول هستند.
وی یادآور شد: از مجموع سالمندان تحت حمایت کمیته امداد این استان ۲۴ هزار و ۶۴۱ نفر زن و ۱۳ هزار و ۸۷۲ نفر مرد هستند.
انتهای پیام.

captcha