جمعیت کهنسال رو به افزایش است
کد خبر: 3751653
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

جمعیت کهنسال رو به افزایش است

گروه اجتماعی - یک جامعه‌شناس و استاد دانشگاه گفت: رشد جمعیتی ما آرام آرام به سمت منفی شدن حرکت می‌کند، اما هنوز در قالب جمعیت پیر خودش را نشان نداده، اما در کل به سمت پیری جمعیت در حرکت هستیم و جمعیت کهنسال رو به افزایش است.

جمعیت کهنسال رو به افزایش است

 به گزارش ایکنا از اصفهان، سازمان ملل در سال ۱۹۸۲ شورای جهانی سالمندی را تشکیل داد و در همان سال طرحی را برای تعیین یک روز جهانی برای سالمندان ارائه داد تا اینکه در سال ۱۹۹۰ این شورا اول اکتبر را روز جهانی سالمندان تعیین کرد.
مرتضی پدریان،جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در همین رابطه در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره رشد جمعیتی ایران، اظهرکرد: به خاطر بعضی از مسائل پیش آمده، رشد جمعیتی ما آرام آرام به سمت منفی شدن حرکت می‌کند، اما هنوز در قالب جمعیت پیر خودش را نشان نداده، اما در کل به سمت پیری جمعیت در حرکت هستیم و جمعیت کهنسال رو به افزایش است.
وی با بیان اینکه برای انسان‌ها پنج رده سنی کودک، نوجوان، جوان، میانسال و کهنسال تعریف شده است، ادامه داد: کهنسالان و سالمندان را معمولا افراد 60 یا 65 سال به بالا تشکیل می‌دهند که این جمعیت، جمعیتی مصرف کننده است که از چرخه تولید اجتماعی حذف شده و به عنوان گروه اجتماعی مصرف کننده محسوب می‌شوند.
پدریان خاطرنشان کرد: مکان‌های رفت و آمد یا تفریح سالمندان باید تسهیلاتی تعریف شده داشته باشد، چراکه آنها شرایطی خاص دارند، مثلا نمی‌توانند از تمام محل‌های عبور و مرور استفاده کرده و یا امکانات بهداشتی عمومی خاصی مانند دستشویی فرنگی نیاز دارند و یا برای نشستن نیز باید امکاناتی خاص برایشان فراهم باشد تا دردهای بدنی موجب آزارشان نشود.
انتهای پیام

captcha