20 درصد سالمندان استان مرکزی تحت حمایت کمیته امداد هستند
کد خبر: 3751544
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

20 درصد سالمندان استان مرکزی تحت حمایت کمیته امداد هستند

گروه اجتماعی - مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: 26 هزار سالمند معادل 20 درصد سالمندان استان مرکزی تحت حمایت کمیته امداد بوده و از خدمات این نهاد در سرفصل‌های مختلف بهره‌مند هستند.

20 درصد سالمندان استان مرکزی تحت حمایت کمیته امداد هستند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، قنبر موسی‌نژاد، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در همایش تجلیل از سالمندان که با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری، فرماندار شهرستان اراک و بیش از 400 سالمند تحت حمایت شهرستان اراک برگزار شد با بیان اینکه سالمندان محور خانواده در زندگی هستند، گفت: 26 هزار سالمند، معادل 20 درصد سالمندان استان مرکزی تحت حمایت کمیته امداد بوده و از خدمات این نهاد در سرفصل‌های مختلف بهره‌مند هستند.
وی با اشاره به نیازهای مختلف در دوران سالمندی مطرح کرد: کمک معیشت مناسب برای استقلال مالی، تغذیه مناسب، بهر‌ه‌مندی از زندگی سالم و بهداشت جسمی و روحی از مهم‌ترین نیازهای افراد در دوران سالمندی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی از پرداخت مستمری ماهیانه 37 میلیارد تومانی به سالمندان تحت حمایت استان خبر داد و افزود: در سال جاری 6 میلیارد تومان بابت اشتغال فرزندان سالمندان تحت حمایت پیش‌بینی شده است.
وی در ادامه از پیش‌بینی 50 میلیارد تومان برای ارائه خدمات به سالمندان تحت حمایت در سال جاری خبر داد و گفت: این خدمات در سرفصل‌های مختلف در قالب بسته‌های غذایی، خدمات درمانی، فرانشیز، هزینه نگهداری و مسکن به سالمندان تحت حمایت ارائه می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد استان سالمندان را گنجینه‌ای از تجربیات ارزشمند عنوان و بیان کرد: اگر این تجربه در اختیار جوانان باشد، نسل جدید با بهره‌گیری از این گنجینه ارزشمند می‌تواند به موفقیت و سربلندی برسد.
وی در پایان گفت: کمیته امداد استان مرکزی آماده ارائه خدمات به تمامی سالمندانی است که بر اساس ضوابط شرایط لازم برای تحت حمایتی این نهاد را دارند.
شایسته ذکر است، در ادامه صالحی از متخصصان طب سنتی مواردی را در زمینه سلامت سالمندان و موارد تغذیه‌ای بیان کرد و در پایان از سالمندان تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha