بیمه فعالان قرآنی؛ تکلیفی که همچنان روشن نیست
کد خبر: 3750391
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

بیمه فعالان قرآنی؛ تکلیفی که همچنان روشن نیست

گروه مؤسسات قرآنی مردم نهاد ــ دبیر اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان کرمان گفت: رئیس صندوق اعتباری هنر در پایان سال گذشته سفری به استان کرمان داشت و وعده‌هایی برای حل شدن مشکل بیمه قرآنیان داد، اما تاکنون هیچ خبری نشده است.

تکلیف بیمه فعالان قرآنی چه شدمصطفی نیک‌ورز، دبیر اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: طی پنج سال اخیر، موضوع بیمه فعالان قرآنی همچنان بلاتکلیف است. رئیس صندوق اعتباری هنر در پایان سال گذشته، سفری به استان کرمان داشت و قول‌هایی برای حل شدن مشکل بیمه قرآنیان داد که خوشبختانه همه مطالب ایشان رسانه‌ای شده است، حتی برای این استان سهمیه 400 نفر تعیین شد.

وی ادامه داد: اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان، پیگیر تهیه لیست اسامی مربیان و پر کردن فرم‌های ثبت‌نام برای استفاده از بیمه فعالان قرآنی شد و در ادامه مدارک مورد نیاز قرآنیان جمع‌آوری و ارسال شد، اما هیچ پاسخی از سوی مسئولان ذی‌ربط داده نشد و در جواب پیگیری‌ها می‌گفتند که اعتبار و بودجه کافی نیست.

نیک‌ورز اظهار کرد: در سطح جامعه می‌بینیم که هنرمندان دیگر مانند بازیگران و ... از این بیمه استفاده می‌کنند، نمی‌دانم چرا قرآنیان آن‌قدر مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند؟

دبیر اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان کرمان تصریح کرد: البته در برخی جلسات آماری مانند اینکه سال گذشته، هفت هزار قرآنی را بیمه کردیم، ارائه می‌دهند، اما زمانی که بنده از مؤسسات پیگیری کردم، هیچ کس بیمه نشده است و نمی‌دانم این آمار چگونه اعلام می‌شود؟ برداشتم این است که آمار سال‌های گذشته را مجدد تکرار می‌کنند و در سال‌های اخیر حتی 100 نفر هم به این آمار اضافه نشده است. از طریق این خبرگزاری و از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم تا به این موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام

captcha