آموزش‌های قرآنی در طول سال انجام شود نه در یك مقطع خاص
کد خبر: 3739241
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

آموزش‌های قرآنی در طول سال انجام شود نه در یك مقطع خاص

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ داور مسابقات قرآن كریم با بیان اینكه آموزش‌ها باید در طول سال انجام شود نه در یك مقطع خاص، افزود: نكته‌ای كه در مسابقات قرآن به نظر می‌رسد این است كه طی سال‌های اخیر كمی توجه به بحث وقف و ابتدا در میان متسابقان بیشتر شده است اما هنوز این كافی نیست.

آموزش‌های قرآنی در طول سال انجام شود نه در یك مقطع خاص

الهام ماندگاری‌مهر، داور وقف و ابتدای چهل و یكمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه آن چیزی كه ما در مسابقات قرآن مشاهده می‌كنیم، حاصل تلاش‌های اساتید در جلسات قرآن است، گفت: اگر سیر آموزشی ما در طول سال و در جلسات قرآن روند رو به رشدی باشد، قطعاً سطح مسابقات هم هر سال ارتقا خواهد یافت.

آموزش‌ها باید در طول سال انجام شود
وی با بیان اینكه آموزش‌ها باید در طول سال انجام شود نه در یك مقطع خاص، افزود: نكته‌ای كه در مسابقات قرآن به نظر می‌رسد این است كه طی سال‌های اخیر كمی توجه به بحث وقف و ابتدا در میان متسابقان بیشتر شده است اما هنوز این كافی نیست.
ماندگاری‌مهر در پاسخ به اینكه وضعیت حافظان قرآن در این مبحث چگونه است، گفت: این‌طور نیست كه بگوییم حافظان قرآن در مسابقات مشكل زیادی در بحث وقف و ابتدا داشته باشند، كمی ارتقا داشته‌اند اما كافی نیست و ما هنوز تعداد كمی حافظ قرآن داریم كه نمره وقف و ابتدا را كامل می‌گیرند.

جنبشی در بحث وقف و ابتدا در میان حافظان قرآن مشاهده می‌شود
داور مسابقات كشوری قرآن اظهار كرد: البته در برخی از تلاوت‌ها مشاهده كردیم كه وقف و ابتدا به خوبی از سوی متسابقان قرآن رعایت می‌شود با وجودی كه در قرآن علامتی نداشت یعنی متسابق ما با آگاهی این كار را انجام داده است و این نشان می‌دهد كه جنبشی در بحث وقف و ابتدا در میان حافظان قرآن انجام شده است اما لازم است كه ببینیم در طول سال چقدر به این مسئله اهمیت داده می‌شود.
وی بیان كرد: در كلاس‌های قرائت توجه غالب به صوت و لحن است و سئوال اینجاست آیا همان‌طور كه اساتید به صوت و لحن می‌پردازند به مباحث وقف و ابتدا هم می‌پردازند یا خیر.
انتهای پیام

captcha