تدوین بانک اطلاعات دانش‌آموختگان جامعه المصطفی(ص)
کد خبر: 3734688
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

تدوین بانک اطلاعات دانش‌آموختگان جامعه المصطفی(ص)

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی(ص) با اشاره به برگزاری دوازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی در خارج کشور در روزهای آینده، گفت: بانک اطلاعات دانش‌آموختگان جامعه المصطفی(ص) تدوین می‌شود.

بانک اطلاعات دانش‌آموختگان جامعه المصطفی(ص) تدوین می‌شودبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری، معاون بین‌الملل جامعة المصطفی(ص) امروز، هشتم مرداد در حاشیه گردهمایی مدیران و نمایندگان خارج المصطفی(ص) در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره جایگاه مسائل فرهنگی تربیتی در جامعه‌المصطفی گفت: تربیت از بنیادی‌ترین و اصیل‌ترین مقوله‌های حوزه‌های علمیه و المصطفی، به مثابه حوزه مدرن به شمار می‌رود که مورد تأکید کتاب خدا و بیانات نبوی(ص) و ولوی است. تربیت، فاز پیشینی تعلیم از دیدگاه قرآن کریم بوده، تمهیدگر دل و جان فراگیران علم و ادب برشمرده می‌شود.

وی با بیان اینکه المصطفائیان می‌کوشند همه فرآیندهای آموزشی- پژوهشی بر مدار تربیت استوار شده، جهت‌گیری اخلاقی و معنوی داشته باشد، افزود: به نظر من، تربیت باید در همه برنامه‌های المصطفی وارد شود و نباید تصور کرد که معاونت فرهنگی- تربیتی می‌تواند به صورت مستقل در کنار معاونت‌ها و بخش‌های تخصصی دیگر جامعه‌المصطفی فعالیت داشته باشد.

قنبری اظهار کرد: جداسازی تربیت از آموزش و پژوهش، پروژه عرفی‌سازی علوم از دین و اخلاق بود که در غرب کلید خورد و در سراسر عالم در قالب آموزش‌های آکادمیک بسط یافت. آموزش و پژوهش باید معطوف به تربیت و منعطف از آن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری، با اشاره به انتخاب موضوع «فرهنگی- تربیتی» برای دوازدهمین مدیران و نمایندگان جامعه‌المصطفی، عنوان کرد: اهمیت موضوع تربیت در آموزش‌های دینی، المصطفی را بر آن داشت تا این موضوع، محور اصلی اجلاس مدیران و نمایندگان جامعه‌المصطفی در خارج کشور باشد از سوی دیگر، جریان‌سازی تربیتی بین المصطفائیان خط مش‌‌گذار، تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر، استادان، طلاب و دانش‌آموختگان در این نشست هدف‌گذاری شده است.

معاون بین‌الملل المصطفی(ص) با اشاره به اهداف اجلاسیه، نیل به جهان معنای مشترک ذهنی تربیتی در المصطفائیان، دغدغه‌آفرینی تربیتی برای همه بخش‌های تخصصی سازمان مرکزی و اهتمام بدان، کاستن آسیب‌های احتمالی تربیتی در مخاطبان تعلیم و تربیت، عملیاتی‌سازی نظام‌نامه تربیتی المصطفی و در نهایت، رسیدن به منشور زیّ طلبگی را از مهمترین اهداف برشمرد.

قنبری بیان کرد: جلسات منظم پیش‌اجلاسیه در سه کمیته محتوایی، کمیسیون‌های تخصصی پنجگانه و کمیته اجرایی، که مسئولیت حسن اجرای اجلاس را بر عهده دارد در حال برگزاری است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل، درباره روند تشکیل کمیسیون‌ها ادامه داد: امسال، کمیسیون‌های اجلاس پس از تصویب در نخستین جلسه کمیته محتوایی، با توجه به نقش و تأثیرگذاری بخش‌های تخصصی در فرایند تربیت، بالمعنی الاعم در المصطفی در پنج عنوان شامل آموزش، پژوهش، استادان، امور خانواده و دانش‌‌آموختگان شکل گرفت و هدف از آنها، ایجاد فایل پیوست تربیتی در هر یک از بخش‌های تخصصی است که ارائه خواهد شد.

وی، با اشاره به مسئولیتش در ریاست کمیسیون صیانت از هویت المصطفایی دانش‌آموختگان تصریح کرد: دانش‌آموختگان، خروجی المصطفی و آینه تمام‌نمای هویت المصطفایی هستند که اگر مورد توجه ویژه قرار نگیرند، ممکن است به سمعه حوزه‌های علمیه و جامعه‌المصطفی آسیب وارد کنند.

قنبری عنوان کرد: تکمیل بانک اطلاعات دانش‌آموختگان، آسیب‌شناسی فرآیند دانش‌آموختگی، دانش‌افزایی شبکه‌ای و مداوم ایشان، ایجاد وحدت و همدلی بین آنان برای نیل به کار گروهی در جهان و در نهایت، نیل به زیّ المصطفایی آنان، با تعریف شاخص‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی دقیق، از برنامه‌های این کمیسیون خواهد بود.

انتهای پیام

captcha