جلسه قرآن خانوادگی در شرق تهران برگزار شد + عکس
کد خبر: 3719161
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

جلسه قرآن خانوادگی در شرق تهران برگزار شد + عکس

گروه جلسات و محافل ــ جلسه قرآن خانگی هیئت انصارالفاطمه(س) با حضور خانواده‌های علاقه‌مند به قرآن در حسینیه این هیئت برگزار شد.

انصارالفاطمه

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جلسه قرآن خانگی هیئت انصارالفاطمه(س) تحت عنوان در سایه‌سار قرآن و عترت که سه‌شنبه‌ها در محل حسینیه انصارالفاطمه(س) واقع در محله نارمک، 46 متری شرقی، نبش خیابان شهید یوسف حدادی برگزار می‌شود، روز گذشته ساعاتی قبل از افطار برپا شد.

این جلسه که با آموزش شهاد زمانی، قاری و مدرس ممتاز کشورمان و اجرای بابک ذبیحی از معلمان و کارآفرینان برجسته تهران همراه است، در ابتدا با تلاوت شهاد زمانی آغاز شد.

شهاد زمانی

بعد از تلاوت آیات، مجری برنامه معنای آیات را خواند و زمانی به بیان نکات مفهومی و تفسیری آیات تلاوت شده به زبان ساده برای خانواده‌ها پرداخت.

شهاد زمانی

در ادامه چند تن از کودکان که هر جلسه آیاتی را حفظ می‌کنند به ارائه محفوظات خود پرداختند و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

جلسه قرآن خانوادگی در شرق تهران+عکس

در اواسط برنامه بابک ذبیحی به بیان داستان‌هایی از قرآن و اجرای مسابقه مربوط به آن پرداخت و به کودکانی که پاسخ مناسب داده بودند، جوایزی اهدا شد.

بابک ذبیحی

با نزدیک شدن به دقایق منتهی به اذان مغرب، آیاتی از قرآن توسط همه حاضران در جلسه جمع‌خوانی و حفظ شد و در نهایت جلسه با مناجات‌خوانی مجتبی حقانی و شهاد زمانی به پایان رسید و اعضاء جلسه بر سر سفره افطار حاضر شدند.

مجتبی حقانی

در انتهای این جلسه مصطفی امینی از مسئولان هیئت انصارالفاطمه(س) به گفت‌وگویی کوتاه به خبرنگار ایکنا پرداخت و با اشاره به اهمیت توجه به قرآن در هیئات مذهبی گفت: برنامه در سایه‌سار قرآن و عترت اولین جلسه قرآنی است که بچه‌ها به همراه خانواده‌شان به‌صورت هفتگی در آن شرکت می‌کنند و از برنامه‌های مختلف قرآنی مانند: تلاوت قرآن، آشنایی با مفاهیم آن، آشنایی با قصص قرآن و حفظ آیات کاربردی قرآن استفاده می‌کنند.

وی افزود: این جلسه از معدود جلساتی است که صرفاً قاریان و حافظان قرآن در آن شرکت نمی‌کنند و فرصت شکوفایی برای عوام مردم در آن مهیا است، همچنین جلسه کاملا مردمی بوده و از طرف هیچ نهاد و ارگانی حمایت نمی‌شود و حتی تدارک افطار و پذیرایی با خود اعضاء جلسه است و همگی در آن سهیم هستند.

انصارالفاطمه

وی در آخر با اشاره به اقدامات جهادی این هیئت افزود: ما در هیئت صرفاً به عزاداری و مولودی نمی‌پردازیم و برای عمل حقیقی به گفتار اهل‌بیت(ع) مدت زیادی است که بچه‌های هیئت انصارالفاطمه(س) به کارهای جهادی و رسیدگی به نیازمندان می‌پردازند. به‌عنوان مثال؛ در ماه مبارک رمضان برنامه پخش مواد غذایی مورد نیاز بین خانواده‌های بی‌بضاعت را داشتیم که این مورد هم با کمک خود مردم انجام شده است.

 انتهای پیام

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانش پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۱ - ۱۲:۰۲
0
0
سلام..ممنون از گزارش خوبتون
captcha