معرفی ظرفیت‌های علمی دانشگاه فردوسی به دانشجویان مسلمان
کد خبر: 3710803
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن صورت گرفت؛

معرفی ظرفیت‌های علمی دانشگاه فردوسی به دانشجویان مسلمان

گروه فعالیت‌های قرآنی- شرکت‌کنندگان حاضر در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان بعد از پایان این رقابت‌ها به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها، مفاخر و منابع علمی دانشگاه فردوسی مشهد از موزه دانشگاه فردوسی، کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی و اداره دانشجويان بين‌المللی و مزار شهدای گمنام این دانشگاه بازدید کردند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان شامگاه، نهم اردیبهشت‌ماه با معرفی برگزیدگان در دو رشته قرائت و حفظ به کار خود در جوار حرم رضوی پایان داد.

در ادامه برنامه‌هایی که برای شرکت‌کنندگان حاضر در این رقابت‌ها در نظر گرفته شده بود این مهمانان به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها، مفاخر و منابع علمی دانشگاه فردوسی مشهد و به همت جهاددانشگاهی خراسان رضوی از موزه دانشگاه فردوسی، کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی و اداره دانشجويان بين‌المللی و مزار شهدای گمنام این دانشگاه، 10 اردیبهشت ماه بازدید کردند.

معرفی ظرفیت‌های علمی دانشگاه فردوسی به دانشجویان مسلمان

مهندس علیرضا حاتمی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در حاشیه این دیدار باا بیان اینکه این مسابقات طی چهار روز به میزبانی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، گفت: با توجه به علاقه این دانشجویان به مسائل علمی و پژوهشی و به منظور معرفی ظرفیت‌های علمی ایران به آنان در راستای جذب دانشجوی خارجی و دیپلماسی علمی، تصمیم گرفته شد که این شرکت‌کنندگان از دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین مرکز علمی شرق کشور بازدید کنند.

معرفی ظرفیت‌های علمی دانشگاه فردوسی به دانشجویان مسلمان


دکتر زینب مؤذن‌زاده، رئيس اداره دانشجويان بين‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در نشست با این دانشجویان مسلمان، عنوان کرد: دانشگاه فردوسی یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ایران و دومین دانشگاه بین‌المللی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از 24 کشور دنیا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکترا در دانشگاه فردوسی تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: حدود 1400 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که برخی از این دانشجویان تنها زبان فارسی می‌آموزند.

معرفی ظرفیت‌های علمی دانشگاه فردوسی به دانشجویان مسلمان

رئيس اداره دانشجويان بين‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه ما از پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف در دانشگاه استقبال می کنیم، ادامه داد: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت بورسیه و شهریه‌ای است و بیشترین تعداد دانشجویان ما شهریه‌پرداز هستند، همچنین ما امکانات فرهنگی، رفاهی، تفریحی و ورزشی مطلوبی را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته‌ایم.

معرفی ظرفیت‌های علمی دانشگاه فردوسی به دانشجویان مسلمان

در ادامه دکتر زهره عباسی، رئیس مركز اطلاع رسانی و كتابخانه دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه بازدید شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از این مرکز، ابراز کرد: برای ما باعث افتخار است که در خدمت قاریان بین‌المللی قرآن باشیم.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی، یکی بزرگترین کتابخانه های ایران است، اضافه کرد: 350 هزار کتاب به زبان‌های مختلف فارسی، عربی، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی در این کتابخانه ارائه شده است.

معرفی ظرفیت‌های علمی دانشگاه فردوسی به دانشجویان مسلمان

رئیس مركز اطلاع رسانی و كتابخانه دانشگاه فردوسی مشهد با اعلام اینکه 30 هزار عضو فعال از خدمات این کتابخانه بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: 22 هزار پایان نامه دانشجویان دانشگاه در این کتابخانه نگهداری می‌شود،ه همچنین اطلاعات و منابع علمی این کتابخانه به صورت الکترونیکی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در دسترس است.

انتهای پیام

captcha