معنویت رکن اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3709932
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

معنویت رکن اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است

گروه سیاسی- مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز بر تقویت معنویت در مجموعه سپاه تاکید کرد و گفت: ایمان، معنویت و اخلاق جزو ذات و ماهیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی سپاه استان البرز، حجت‌الاسلام علیرضا کرمی با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج اظهار کرد: شهید مطهری فردی بود که به عنوان معلم انقلابی شناخته شد و امام خمینی(ره) این فرد فرهیخته را پاره تن خود خطاب کرده بود و آثار این معلم انقلابی را صد درصد اسلامی می‌دانستند و تاکید داشتند که آثار این شهید در دسترس جوانان جامعه قرار گیرد.
وی افزود: ایام سالروز معراج استاد فرزانه شهید، علامه مطهری را هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم نامیدن، ترسیم طرحی از اراده و ایمان و اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ماست.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز گفت: با بررسی آثار این شهید فرهیخته می‌توانیم دریابیم که برگرفته از شخصیت عرفانی آن هستند و در همه زمینه‌هایی که جامعه در آن زمان به آن‌ها احتیاج داشت حضور موثری داشته است، همچنین باید گفت که جامعه امروز هنوز هم همان نیازها را در دل خود دارد که به این سبب باید آثار نفیس شهید مطهری را عمومی‌سازی و در دسترس مردم قرار دهیم.
کرمی تصریح کرد: منافقان و دشمنان ما می‌دانستند که چه کسی را از ما بگیرند به این سبب یار حقیقی امام راحل که در حوزه‌های فکر و اندیشه اقدامات بسیار داشت هدف گرفتند، شهید مطهری به قدری فرهیخته و افتاده بود که درباره شغل معلمی گفته بود که معلمی شایسته احترام است که به ما اندیشیدن بیاموزد نه اندیشه‌ها را و این گفته شهید مطهری بیانگر ذات صادق آن شهید است.
وی در مورد نامگذاری این هفته به نام هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نیز گفت: علت نامگذاری این هفته به خاطر تعلیم و تربیت و تزکیه‌ای است که استاد به تمام این ابعاد توجه داشتند و در آن زمان هم با جریانات انحرافی و الحادی مبارزه می‌کرد.
این مسئول در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به معنویت در سپاه به عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت این نهاد انقلابی در تمامی عرصه‌ها‌، گفت: در مجموعه سپاه بایستی عنصر معنویت سرلوحه تمامی اقدامات قرار بگیرد و وظیفه نمایندگی در سپاه تقویت این عنصر ارزشمند است .
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز تصریح کرد: یک پاسدار بایستی ضمن داشتن بصیرت سیاسی نسبت به ارتقای معنویت و افزایش دانش دینی خود تلاش کند.
وی گفت: مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(غ) استان البرز به دنبال تقویت اعتقادات دینی و باورهای اسلامی هستند که خوشبختانه توفیقات بزرگی در عمل داشته‌ایم، همچنین حضور روحانیان در هر سپاهی به سبب تقویت باورها و ایمان کادر فعال در این مجموعه‌ها است و باید گفت که تمامی کاکنان مجموعه سپاه و بسیج تحت آموزش‌های عقیدتی، سیاسی و دینی هستند.
این مسئول رمز موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول سال‌های اخیر در انجام این رسالت‌ها را تدبر و تفکر در فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و تمسک به آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز نیز پیروی و حرکت منطبق بر منویات رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای موجب پیشرفت روزافزون و اقتدارآفرینی بی‌همتا برای سپاه شده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز یادآور شد: با توجه به شعار سال مبنی بر«حمایت از کالای ایرانی» حوزه نمایندگی ولی فقیه نیز همچون دیگرسربازان ولایت برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و مصونیت‌بخشی به انقلاب اسلامی نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد.
انتهای پیام./

captcha