جند‌الله، حزب‌الله و ولی‌الله؛ ویژگی‌هایی كه طلاب باید داشته باشند/ خط مقدم سربازی خدا، حوزه‌های علمیه است
کد خبر: 3709530
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
عابدی:

جند‌الله، حزب‌الله و ولی‌الله؛ ویژگی‌هایی كه طلاب باید داشته باشند/ خط مقدم سربازی خدا، حوزه‌های علمیه است

گروه معارف ـ مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه ویژگی‌هایی كه طلاب باید داشته باشند در دعای روز سه‌شنبه آمده است، جندالله، حزب‌الله و ولی‌الله را این ویژگی برشمرد و درباره آنان توضیحات مبسوطی ارائه كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، 7 اردیبهشت‌ماه در حاشیه برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه این استان فارس با بیان اینكه طلبگی ویژگی‌های خاصی دارد، گفت: از این همین ابتدای ورودی، متقاضیان باید تصمیم خود را به نحو صحیح و كامل اتخاذ كنند.
وی با اشاره به دعای روز سه‌شنبه اظهار كرد: در این دعا سه چیز را از خداوند طلب می‌كنیم كه این دعا ویژگی‌های دنیای طلبگی را بیان می‌كند و كسی كه می خواهد وارد حوزه‌های علمیه شود باید دنبال این مطالب باشد.

تمام فعالیت‌های حوزه‌های علمیه باید بوی خدا بدهد
عابدی، نخستین مطلب را جند الله یا لشكر و سرباز خدا شدن برشمرد و گفت: ما در این دعا می‌خوانیم كه خداوند ما را سرباز خدا قرار دهد؛ اصولاً حوزه با دانشگاه فرق دارد؛ حوزه سرباز خداست لذا باید رفتار، حركت و تمام فعالیت‌های حوزه‌های علمیه بوی خدا بدهد و مظهر آثار الهی باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس با تأكید بر اینكه خط مقدم سربازی خدا، با حوزه‌های علمیه است،‌ افزود: هر كسی كه فكر می‌كند از عهده این مهم بر نمی‌آید به حوزه‌ها ورود نكند؛ زیرا در حوزه‌های علمیه فرمانده امام زمان(عج) است، پس باید ابتدا سربازی كنید و این سربازی بسیار مهم است.

حوزه‌های علمیه جای تنبلی نیستند
وی، اجرای طرح میثاق طلبگی را گامی برای این كار برشمرد و گفت: سرباز باید ویژگی‌های كامل داشته باشد و آن بیداری و فرار از تنبلی است چرا كه حوزه‌های علمیه جای تنبلی نیستند و اینجا باید تا می‌توانیم برای امام زمان(عج) تلاش كنیم و اگر علم، عكمال و عزت است و برای انسان مقام خلیفةالهی را می‌آورد باید به جد برای به دست آوردن بكوشیم.
عابدی با تأكید بر اینكه حوزه‌های علمیه با مكان‌های دیگر فرق می‌كند، گفت: طلاب باید حداقل قبل از اذان و بعد از آن بیدار بوده و به عبادت بپردازند زیرا امام زمان(عج) این‌گونه است.

سرباز خدا بودن به تنهایی كافی نیست
مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه البته سربازی به تنهایی كافی نیست، گفت: مرتبه دوم در این مسیر، آن است حزب‌الله شدن است و معنی حزب یعنی جمع یعنی تنها خودم سرباز نباشم، بلكه باید كاری كنم كه دیگران هم سرباز خوبی برای خدا و امام زمان(عج) باشند.
وی ادامه داد: آنچه مهم است این است كه از جندالله و حزب‌الله عبور كنیم و به مقام سوم برسیم كه این مقام برای طلبه بسیار مهم است و آن مقام ولی‌الله است لذا باید به این مراتب دقت زیادی كنید كه به كجا بروید و آیا از ولایت الهی بهره می‌برید یا خیر.

قطعاً جند الله، پیروز است
عابدی با اشاره به فرازهایی از دعای مذكور ( دعای روز سه‌شنبه) گفت: هما‌نطور كه وعده شده است جند‌الله غالبون است یعنی پیروز است لذا اولین گام در حوزه‌های علمیه این است كه فرد ببیند خدا چه می‌خواهد و باید طوری تربیت شود كه شاخصه و مظهر صفات الهی شود.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس اظهار كرد: در مرحله دوم و بعد از حزب‌الله شدن،‌ رستگاری است؛ لذا باید به مقامی برسید كه رستگار شوید و این جز حزب‌الله شدن راه دیگری ندارد.
وی یادآور شد: سومین چیزی كه بشر همیشه با آن مواجه است ولی‌الله شدن است و در این صورت بشر نه از آینده ترسی دارد و نه نسبت به گذشته حزنی دارد و عاشقانه در مسیر خدا گام برداشته و تلاش می‌كند.
انتهای پیام

captcha