مسابقه ملی «خطابه‌های قرآنی» طلاب فارس را فراخواند
کد خبر: 3691027
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

مسابقه ملی «خطابه‌های قرآنی» طلاب فارس را فراخواند

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ معاون تهذیب حوزه‌های علمیه فارس از برگزاری نخستین مسابقه ملی «خطابه قرآنی» ویژه طلاب حوزه‌های علمیه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم همایی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از برگزاری نخستین مسابقه ملی «خطابه قرآنی» ویژه طلاب حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: این مسابقه به‌صورت كشوری برای طلاب داخل كشور برگزار می‌شود.

اشاره به محورهای مسابقه
وی با اشاره به محورهای این مسابقه اظهار كرد: اهداف بعثت پیامبر اعظم(ص) با تأكید بر «انی بعثت مكارم‌الاخلاق»، نمونه‌هایی از فضایل و مناقب پیامبر اعظم(ص) در قرآن كریم، شاخصه‌های سبك زندگی نبوی در قرآن كریم، پیامبر اعظم(ص) واسطه فیض الهی، نمونه‌هایی از روش جذب و هدایت انسان‌ها از سوی پیامبر اعظم(ص)، سیره نبوی در برخورد با مسلمانان، كفار و منافقان و وظایف ما در برابر پیامبر اعظم(ص) از جمله محورهای مسابقه هستند.
همایی اظهار كرد: این مسابقه در دو مرحله مقدماتی (كشوری) به صورت ارسال فایل صوتی یا تصویری و نهایی (بین‌المللی) به‌صورت حضوری و شفاهی برگزار می‌شود.
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه مسابقات مذكور در سه رشته حفظ كل و تفسیر قرآن كریم، قرائت و تفسیر قرآن كریم و خطابه قرآنی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به عدم برگزاری مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در سال جاری، منتخبین مرحله مقدماتی رشته‌های حفظ كل و قرائت تحقیق از میان نفرات برگزیده آزمون و ارزیابی مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی سال گذشته، به ستاد برگزاری مسابقات معرفی خواهند شد لذا رقابت عمومی در سطح مقدماتی (كشوری) مختص به رشته خطابه قرآنی است.

10 اسفندماه؛ آخرين مهلت ارسال آثار
وی بیان كرد: علاقه‌مندان تا 10 اسفندماه سال جاری مهلت دارند تا آثار خود را به آدرس ایمیل Q.etrat135@gmail.com و یا از طریق نرم‌افزارهای سروش، واتس‌آپ یا تلگرام به شماره 09380896270 ارسال كنند.
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه فارس در پایان زمان مرحله نهایی مسابقات و اختتامیه را 31 فروردین تا 6 اردیبهشت‌ماه سال 97 اعلام كرد.

captcha