تنها نسخه مبارزه با فساد، ابتدا اصلاح خویش است/ دچار خودسانسوری نشویم
کد خبر: 3687382
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
پژوهش:

تنها نسخه مبارزه با فساد، ابتدا اصلاح خویش است/ دچار خودسانسوری نشویم

گروه سیاست و اقتصاد: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تنها نسخه مبارزه با فساد را شروع كردن از خود دانست و گفت: برای مبارزه با فساد باید از خودمان شروع كنیم و این همان دستوری كه پیامبر مكرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) 1400 سال پیش بر آن تأكید داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، هادی پژوهش جهرمی، معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری فارس امروز، 11 بهمن‌ماه در همایش «سلامت اداری و مبارزه با فساد» که در اتاق شیراز بازرگانی برگزار شد، گفت: فساد همزاد با حكومت‌ها و دولت‌هاست و تمام دنیا درگیر این مسئله هستند و كشورهای در حال توسعه بیشتر آلوده این مسئله هستند.
وی با بیان اینكه امروز نارضایتی‌های اجتماعی زیاد است و ما این را نمی‌توانیم كتمان كنیم، افزود: اغتشاشات اخیر عمدتاً از سر نارضایتی مردم بود كه این نارضایتی‌ها هم دسته‌بندی می‌شوند اعم از مشكلات معیشتی، بیكاری و بخشی هم به فساد اداری مربوط بود.
پژوهش با تصریح اینكه همه دردها را گفته‌اند اما یك نسخه پیچ حاذق نگفته كه برای رفع این مشكل باید از كجا شروع كنیم، افزود: برای مبارزه با فساد باید از خودمان شروع كنیم و این همان دستوری كه پیامبر مكرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) 1400 سال پیش با گفتار و سیره و عملكردشان بر آن تأكید داشتند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، تنها نسخه مبارزه با فساد را همین شروع كردن از خود دانست و افزود: فساد تنها اداری نیست بلكه ما فساد قانونی و سیاسی هم داریم كه ممكن است قانون به نفع یك طیف و طبقه شكل بگیرد.
وی با تأكید بر اینكه فساد قانونی و سیاسی موجب ایجاد فساد اداری می‌شوند، گفت: مبارزه با فساد قانونی و سیاسی اولی هستند تا بتوانیم فساد اداری را درمان كنیم.
پژوهش با بیان اینكه در مبارزه با فساد نباید دچار خودسانسوری شویم و این فضا را باید از بین ببریم، گفت: در مبارزه با فساد نباید با معلولان مبارزه كنیم و علت‌ها هم در دادگستری و نیروی انتظامی نیست گرچه دادگستری در حوزه پیشگیری می‌تواند اقدامی انجام دهد.

captcha