برنامه گفتمان با محوریت آسیب‌شناسی اشتغال با حضور رئیس جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد
کد خبر: 3671338
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱

برنامه گفتمان با محوریت آسیب‌شناسی اشتغال با حضور رئیس جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد

گروه اجتماعی: برنامه گفتمان با محوریت «آسیب شناسی اشتغال استان کردستان» و معرفی طرح «توسعه مشاغل خانگی» شامگاه گذشته، 18 آذرماه از شبکه کردستان پخش شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، برنامه گفتمان با محوریت آسیب شناسی اشتغال استان کردستان و معرفی طرح توسعه مشاغل خانگی شامگاه گذشته، 18 آذرماه از شبکه کردستان پخش شد.
برنامه گفتمان این هفته با حضور احمد رشیدی، مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی استان و چیا سهراب نژاد، رئیس جهاددانشگاهی واحد کردستان برگزار شد.
احمد رشیدی، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان در این برنامه گفت: امسال سال متفاوتی در بخش اشتغال برای استان است چراکه بحث اشتغال فراگیر مطرح شده و بسته های مختلفی در این بخش معرفی شده است.
وی افزود: امسال بالغ بر یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد طرح‌های اشتغالزا در کردستان اختصاص داده شده است.
رشیدی سهم کردستان از محل 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات کشوری در حوزه اشتغال را 700 میلیارد تومان دانست و اعلام کرد: این در حالی است که می توانیم با ارائه طرح های توجیهی مناسب، رقم قابل توجهی هم از محل 500 میلیارد تومان اعتبار کشوری، برای استان جذب کینم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان همچنین به تسهیلات دولتی اختصاص یافته برای توسعه و رونق مشاغل خانگی کردستان در سالجاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت در این حوزه 33 میلیارد و 600 میلیون تومان برای استان کردستان در نظر گرفت در حالیکه رقم ابلاغی به استان در سال گذشته تنها 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بود.
در ادامه این برنامه چیا سهراب نژاد، رئیس جهاددانشگاهی واحد کردستان در برنامه گفتمان صدا و سیما با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کردستان اظهار کرد: تغییر نگرش از اشتغال پشت میز نشینی به کار آفرینی بین دانش آموختگان و جویندگان کار باید نهادینه شود .
وی افزود: فرهنگ‌سازی در بحث اشتغال کارآفرین یکی از نیازهای اساسی امروز است که در این راستا سازمان‌ها و نهادهای مختلف با اجرای برنامه‌های متنوع باید در این بخش گام بردارند.
رئیس جهاددانشگاهی واحد کردستان بیان کرد: براین اساس جهاددانشگاهی با برگزاری برنامه‌های ترویجی مانند نشست‌های تخصصی، همایش‌ها و رویدادهای نوین کارآفرینی به سهم خود قدم‌های خوبی برداشته است.
وی به اهمیت توانمندسازی بین قشردانشگاهی پرداخت و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی و بازارمحور می تواند نقش مهمی در توسعه کارآفرینی در استان داشته باشد.
سهراب نژاد اعلام کرد: جهاددانشگاهی در بحث توانمندسازی دانش آموختگان دوره های کوتاه مدت مهارتی و بازار محور را در مراکر آموزشی خود در سطح استان برگزار کرده است.
وی با اشاره به طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بیان کرد: این طرح در هشت استان کشور از طریق وزرات کار، تعاون و رفاه اجتماعی به جهاددانشگاهی واگذار شده است که کردستان نیز یکی از استان های منتخب برای اشتغالزایی مشاغل خانگی است.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان افزود: در راستای اجرای این طرح برای دو هزار و 600 نفر از جوانان استان اشتغالزایی می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح توسعه مشاغال خانگی در سه فاز گفت: فاز اول آن مربوط به شناسایی ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و اولویت های عمومی مشاغل خانگی در استان است.
سهراب نژاد فاز دوم این طرح را توانمندسازی متقاضیان از طریق آموزش مهارت های عمومی تخصصی و مشاوره شغلی انجام می شود.
وی در پایان یادآور شد: فاز سوم در بحث اتصال به بازار است که در این مرحله جهاددانشگاهی از طریق هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی تلاش می کند متقاضیان را به بازارهای محلی معرفی کند.

captcha