تجلیل از ائمه جماعات دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی، واحدهای تولیدی و صنعتی لرستان
کد خبر: 3665897
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

تجلیل از ائمه جماعات دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی، واحدهای تولیدی و صنعتی لرستان

گروه اجتماعی: ائمه جماعات دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی، واحدهای تولیدی و صنعتی لرستان امروز، یکم آذر طی مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، همایش تجلیل از ائمه جماعات دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی، واحدهای تولیدی و صنعتی لرستان امروز چهارشنبه، یکم آذرماه با حضور بی‌نظیر جلالی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن جلسات سازمان بهزیستی لرستان برگزار شد.
حمیدرضا درویش‌پور، معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در همایش تجلیل از ائمه جماعات دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی، واحدهای تولیدی و صنعتی استان لرستان، گفت: روحانیون سنگر اصلی حفاظت از کیان و وجودیت اسلام در بین اقشار مختلف جامعه را برعهده دارند.
وی هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از ائمه جماعات دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی، واحدهای تولیدی و صنعتی استان ذکرکرد و افزود: این آیین تجلیل با همکاری مدیران دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی برگزار شده و به‌دلیل اهمیت فراوان آن مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش حضور می‌یابد.
بی‌نظیر جلالی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش با تاکید بر این‌که برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در بحث فرهنگی باید با روحانیون و ائمه جماعات حرکت کرد، گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اقامه‌ نماز مقرر شد برای سه هزار و 100 نفر از روحانیون کشور کلاس‌های آموزشی برگزار شود.
وی افزود: از فکر و اندیشه روحانیون در امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده می‌شود و باید یک ارتباط مستمر در این زمینه وجود داشته باشد.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی‌از آفت‌ها و آسیب‌های نسل امروز را نداشتن روحیه کار و تلاش دانست و اظهارکرد: جوانان امروز نتوانسته‌اند به کار و جوهر انسان توجه کنند، بنابراین باید در راستای ارتقای فرهنگ کار و تلاش اقدامات مثبتی انجام شود.
جلالی با تاکید بر این‌که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در بیکاری دارند، تصریح کرد: دولت و دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه جلو برود و نیازمند روحانیون و ائمه جماعات عالم است.
وی با بیان این‌که باید با جوانان امروز به زبان خودشان حرف زد، عنوان کرد: بشر بعد از پیشرفت‌های علمی بسیار دوباره به سمت معنویت درمانی رفته است و ما نیز باید از فضائل نماز بهره ببریم و برای این‌که بتوان با زبان امروزی با جوانان صحبت کرد باید بیشترین همکاری را با قشر علماء خواهیم داشت و به کمک آن‌ها کارها را جلو می‌بریم.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به ائمه جماعات در جلسه، گفت: من این نوید را می‌دهم که در آینده جلسات بهتر و پربارتری باهم خواهیم داشت و شما نیز پیشنهادات خود را در حوزه فرهنگی با ما درمیان بگذارید.
وی ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به مقوله امور فرهنگی، بیان کرد: تبلیغات دینی ما باید سمتی برود که جوانان امروز با بیان نوین جذب شوند.
captcha