قیام امام حسین(ع) مظهر نبرد حق علیه باطل بود
کد خبر: 3646192
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

قیام امام حسین(ع) مظهر نبرد حق علیه باطل بود

گروه اجتماعی: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان قیام امام حسین (ع) در عاشورا را مظهر نبرد حق علیه باطل دانست و گفت: امام حسین(ع) به منظور حفظ و احیاى اسلام، با جهاد و شهادتی غم انگیز، صفحه ای درخشان و فراموش ناشدنی در تاریخ اسلام از خود به یادگار گذاشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، محمد طالبی،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان امروز 3 مهر  با تاکید بر  اهمیت محرم و قیام عاشورا گفت: قیام امام حسین (ع) مظهر نبرد حق بر علیه باطل بود، قیام الهی بود که هر چه زمان می­‌گذرد، تبلور بیشتری پیدا کرده و آموزهای آن روشن تر می­‌شود.
وی ادامه داد: عظمت این حادثه به گونه‌ای است که پس از گذشت قرنها، هنوز هم به عنوان عنصر اصلی الهام دهنده قیام‌های آزادی‌خواهانه بشر در جای جای جهان مطرح است و نه تنها مسلمانان که بلکه آزادگان و آزاداندیشان جهان، حرکت های خود را متاثر از این نهضت عظیم و الهی می‌دانند.
وی با بیان اهداف قیام عاشورا اظهار کرد: یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) اقامه و حفظ ارزش‌های دین اسلام است زیرا بعد از پیامبر و دوران رهبری ایشان بر جامعه اسلامی، به علت برخی مسائل، بدعت‌های جدیدی در دین و سنت پیامبر اکرم به وجود آمده بود که بدعت‌های جدید خود موجب انحراف در جامعه اسلامی شده بود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف امام حسین(ع)، انگیزه اجتماعی و اصلاح فرهنگی اوضاع و شرایط جامعه بود افزود: تا بدین طریق به جهل زدایی عامه مردم بپردازند و آنها را با انحراف‌های آشکار در دین و جامعه آشنا سازند.
به گفته وی؛ قیام با شکوه سیدالشهدا(ع) منحصر به آن زمان نیست, بلکه این پیامى جاوید و ابدى است و فراتر از محدوده زمان و مکان است هرجا و در هر جامعه‌اى که به حق عمل نشود و از باطل خوددارى نشود بدعتها زنده و ارزش‌ها نابود می‌شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان متذکر شد: هرجا که احکام خدا تغییر و تحریف شود و حاکمان و زمامداران بـا زور و ستمگرى بـا مردم رفتار کنند در هر جامعه اى که ویژگى هاى جاهلیت باشد آن جامعه، جامعه‌اى یزیدى بوده و مبارزه و مخالفت بـا مفاسد و آلودگى‌ها و آمران و عاملان آنها کارى حـسینى است.
منبع: روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان
captcha