اجرای برنامه دهه ولایت در 94 بقعه خراسان رضوی
کد خبر: 3635903
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

اجرای برنامه دهه ولایت در 94 بقعه خراسان رضوی

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت با عنوان جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در ۹۴ امامزاده و بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری «ولایت علوی اکمال دین نبوی» که ظهر امروز 7 شهریورماه در محل این اداره کل برگزار شد به تشریح برنامه‌های دهه ولایت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان پرداخت.
وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت پنجمین پیشوای شیعیان با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) گفت: اگر خواستی بدانی که در تو خیری هست یا نه به دلت بنگر؛ اگر اهل طاعت خدا را دوست داشت و از اهل معصیت دوری کرد در تو خیری هست و خداوند تو را دوست می‌دارد؛ اما اگر دلت از اهل خدا بدش می‌آید و اهل معصیت را دوست می‌دارد در تو هیچ خیری نیست و خداوند تو را دوست ندارد زیرا هر انسانی با فردی که دوستش دارد محشور می‌شود.
حجت‌الاسلام احمدزاده بیان کرد: ویژه برنامه‌های جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی از ۹ تا ۱۸ شهریور ماه ۹۶ مصادف با نهم تا هجدهم ذی‌الحجه در ۹۴ امامزاده و بقعه متبرکه خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.
وی در خصوص نام‌گذاری روزهای دهه ولایت، افزود: روز اول دهه ولایت که همزمان با روز عرفه است به نام ولایت و نیایش نام‌گذاری شده است.
احمد زاده با اشاره به اینکه روز دوم دهه ولایت همزمان با عید قربان است ادامه داد: باتوجه به اینکه دراین روز حضرت ابراهیم(ع) برای اطاعت از فرمان الهی برای قربانی فرزندش به پیشگاه حضرت حق به قربانگاه می‌رود، روز دوم به نام ولایت و اطاعت نامیده شد.
وی گفت: ولایت و قرآن، روز ولایت و بصیرت، ولایت و جوانان، وقف از منظر ولایت، ولایت و هدایت، ولایت و ایثار و شهادت، ولایت و بانوان و روز دهم با نام ولایت و امامزادگان نام‌گذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های دهه ولایت تشریح کرد: برگزاری مراسم دعای عرفه، نماز عید سعید قربان، محافل قرآنی، مراسم جشن میلاد امام هادی(ع) و قرائت زیارت جامعه کبیره، مراسم غبارروبی مزار مطهر شهدای مدفون در جوار امامزادگان، همایش بانوان ولایی و مراسم تقدیر از مادران شهدای مدافع حرم و برگزاری دعای ندبه از جمله برنامه‌های این دهه بابرکت است.
وی برگزاری جشن ویژه شب و روز عید سعید غدیرخم شامل برنامه‌هایی از جمله مراسم عقد اخوت و قرائت میثاق نامه غدیر و راه‌اندازی کاروان‌های شادی به سمت بقاع متبرکه، تجلیل از خدام سادات را از دیگر برنامه‌های شاخص این ایام فرخنده برشمرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های شاخص استانی در ایام دهه ولایت اظهارکرد: دو برنامه شاخص استانی در قالب جشن عید غدیر و همایش بانوان ولایی درآستان مقدس امامزاده سید‌محمد(ع) مشهد و تکیه ابوالفضلی‌های  شهرستان نیشابور تدارک دیده شده است.
احمدزاده تصریح کرد: در این برنامه‌ها از سخنرانان کشوری، شعرای آئینی و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دعوت شده است.
وی به برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های کمک‌ به دانش‌آموزان محروم و ایستگاه همه واقف باشیم در حاشیه این برنامه‌ها اشاره کرد.
captcha