جای حفظ موضوعی در مسابقات قرآن اوقاف خالی است/ جایگزینی ربع آخر قرآن به جای رشته 5 جزء
کد خبر: 3630126
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
استاد شهیدی پور:

جای حفظ موضوعی در مسابقات قرآن اوقاف خالی است/ جایگزینی ربع آخر قرآن به جای رشته 5 جزء

گروه فعالیت‎های قرآنی: داور بین‎المللی قرآن کشور، ارتقای سطح قاریان برتر استان قم را نیازمند فعالیت مستمر و آموزش و تمرین مداوم دانست و گفت: جای حفظ موضوعی در مسابقات اوقاف خالی است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)از قم، حجت ‏الاسلام والمسلمین شهیدی پور شب گذشته 22 مرداد در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در استان قم در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) گفت: مسابقات استان قم از جمله مسابقات سطح بالای کشور است.
وی افزود: این مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و خوشبختانه فضا و کیفیت خوبی نیز بر مسابقات حاکم بود؛ البته هنوز جای خالی حفظ موضوعی در این مسابقات حس می‎شود.
این کارشناس و داور بین‎المللی قرآن بیان کرد: استان قم یک استان ویژه است زیرا انتظارات نسبت به این استان در حد یک الگو برای سایر استان‎ها است؛ نمایندگان قم در سطح ملی هنوز رضایت ما را جلب نکرده ‏اند که امیدواریم این مشکل نیز در آینده حل شود.
وی گفت: هر سال باید چند سوره به عنوان حفظ موضوعی، محور مسابقات قرار گیرد؛ مسابقات مفاهیم شامل حفظ واژگان قرآنی و تفسیر عمومی به شکل کتبی برگزار شود.
این استاد قرآن بیان کرد: پیشنهاد می‎شود که قاریان قطعاتی را به شکل موضوعی و مفهومی از حفظ ارایه دهند که این مساله بسیار اثرگذار است.
وی گفت: مسابقات دانشکده‎های قرآن در حد رضایت بخشی نیست و باید در طول سال روی متسابقین کار و تمرین و آموزش مستمر انجام شود؛ در این دانشکده‎ها باید تلاش شود که همگامی و همسویی را با مسابقات دیگر در کشور ایجاد کنیم.
شهیدی پور اظهارکرد: هدف از برگزاری مسابقات کشوری، کشف استعدادهای قرآنی و همچنین ایجاد یک رقابت سالم بین فعالان عرصه قرآنی است و هرچه بیشتر به این سمت حرکت کنیم موفق‎تر بوده‌ایم.
وی گفت: مسابقات حفظ کل قرآن نباید کمرنگ شود؛ حفظ ربع آخر قرآن نیز بسیار کاربردی و اثرگذار است یعنی می توان به جای حفظ 5جزء این بخش را جایگزین کرد.
وی اظهارکرد: قرائت تقلیدی برای نوجوانان و جوانان مفید است و باید در برنامه کاری آموزشی آنها تقویت شود؛ همچنین برای ارتقای سطح متسابقین باید در طول سال روی ذهن و صدا و نغمات و تجوید و لحن و... آنها کار کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مبینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۵ - ۲۳:۲۲
0
0
با سلام ۲سال است که من درمسابقات حفظ موضوعی (کتاب نورباران)شرکت میکنم لطفانرم افزاری ارایه دهیدکه این کتاب را آموزش دهد.باتشکر
captcha