استکبار جهانی از بکار بردن نام امام و امت در هراس است
کد خبر: 3628893
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

استکبار جهانی از بکار بردن نام امام و امت در هراس است

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: استکبار جهانی از به کار بردن نام امام در کنار اسم رهبر معظم انقلاب واهمه دارد، زیرا در کنار این امام، یک امت بزرگ قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین و به نقل از دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تودیع و معارفه امام جماعت مسجد امام جواد(ع) قزوین اظهار کرد: حجت‌الاسلام رامندی خدمات ارزنده‌ای در دوران فعالیت خود داشته است که ما باید از زحمات این عالم فرهیخته در مسجد و تبلیغ دین و قرآن قدردانی کنیم.
وی  با اشاره به اینکه مسجد باید جایگاه رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم باشد، گفت: باید بین محلی که در آن مسجد وجود دارد و محلی که بدون مسجد است از نظر فرهنگی و نبود معضلات اجتماعی تفاوت باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: ما باید قدردان بزرگترهای معنوی خود بوده و با آنها صله رحم داشته باشیم تا نسل‌های آینده ما بیاموزند نسبت به بزرگان خود چگونه رفتار کنند.
وی با طرح این سوال که چگونه یک طلبه می‌تواند با فعالیت سازنده خود دل مومنان را جذب کند، ادامه داد: رمز این جذب و تبلیغ درست این است که هر زمانی امام جماعت یا مبلغ دین یا هیئت امنایی گفت مسجد برای من است، موفقیتی در کارش نخواهد داشت؛ زیرا در قرآن آمده مساجد برای خداست.
امام جمعه قزوین بیان کرد: مسجدی که برای خدا و به نام خدا کار کند برکت خواهد داشت و هر شخصی که متولی این مسجد باشد در فعالیت‌های خود موفق خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه فقط اشخاصی می‌توانند مساجد را آباد کنند که به خدا و روز رستاخیز ایمان داشته باشند اظهار کرد: مساجد باید با پول پاک ساخته شوند و اگر کسی خمس نداده یا پول حرام دارد با آن هزینه، برای مسجد سازندگی انجام ندهد.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه مسجدی که با پول غیرشرعی ساخته می‌شود یک ساختمان است نه یک مسجد، عنوان کرد: آبادانی مسجد به دوگونه است، یک مورد آبادانی ظاهری و دیگری آبادانی معنوی که حضور مردم و فعالیت‌های ارزشمند در آن است.
وی بیان کرد: امام جماعت در هر مسجدی فرمانده معنوی آن حوزه و حومه است که نقش یک فرمانده بصیرتی، آموزشی و فرمانده تعالیم معارف دینی و پایگاه فرماندهی همه دغدغه‌های دینی را دارد؛ اگر امام جماعت فرمانده نباشد توانایی آماده سازی یک لشکر فرهنگی را ندارد.
این کارشناس قرآنی با اشاره به اینکه مسجد باید جایگاه رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم باشد، گفت: باید بین محلی که در آن مسجد وجود دارد و محلی که بدون مسجد است از نظر فرهنگی و نبود معضلات اجتماعی تفاوت باشد.
وی با اشاره به جایگاه امام جماعت در مسجد اظهار کرد: در ادبیات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از به کار بردن نام "امام" به شدت پرهیز می‌کنند و هراس دارند، برای اینکه از امام جماعت یک مسجد تا امام مسلمین و رهبر جامعه دینی بدون امت معنا ندارد و این امت است که به امام معنا می‌بخشد.
نماینده ولی‌فقیه در قزوین افزود: استکبار جهانی از به کار بردن نام امام در کنار اسم رهبر معظم انقلاب واهمه دارد، زیرا در کنار این امام، یک امت بزرگ قرار دارد.
وی ادامه داد: ملت‌های مسلمان اگر امام نداشتند امروز سوریه، عراق و یمن، فلسطین و بحرین و مصر به سرزمین اشغالی دیگری تبدیل می‌شد؛ آنچه باعث ایستادگی کشورهای اسلامی شده حضور امت اسلامی و امام مسلمین است.
امام جمعه قزوین بیان کرد: امام و امت از مسجد شکل می‌گیرد و عزت و قدرت و اقتدار امروز انقلاب اسلامی به واسطه حضور امام و پیشوای مسلمین است، یک امام جماعت نماز را اقامه می‌کند.
وی ادامه داد: اگر دغدغه ما دین، زنده شدن مساجد و ارزش‌های دینی باشد ما اقامه کننده نماز به حساب می‌آییم، علمایی که از میان ما رفتند و در گذشته ما را با دین زنده کردند جزو همین اقامه کننده نماز محسوب می‌شوند.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: تبلیغ دین یکی دیگر از کارآمدی‌های مساجد است و این تبلیغ زمینه ساز پرورش عالمان دینی زیادی در کشور شده؛ تبلیغ دین و تربیت دینی و مدارا با مردم از ویژگی‌های امام جماعت است.
وی در پایان عنوان کرد: اقامه نماز هیچ زمانی تعطیلی ندارد و این جلسه فقط در راستای تقدیر از حجت‌الاسلام رامندی است؛ زیرا تا نماز است سایه ایشان روی سر نمازگزاران و مسجدی‌ها خواهد بود.
captcha