رونق چشمگیر گردشگری حلال در جهان
کد خبر: 3628877
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

رونق چشمگیر گردشگری حلال در جهان

گروه بین‌الملل: آمارها حاکی از آن است که در سال 2016 میلادی، 121 میلیون نفر از مسلمانان جهان مبلغی بالغ بر 156 میلیارد دلار را در صنعت گردشگری حلال صرف کرده‌اند.


رونق چشمگیر گردشگری حلال در جهان / در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»،‌ در سال‌های اخیر موضوع گردشگری حلال توجه بسیاری از تجار و سرمایه‌گذاران مسلمان و حتی غیر مسلمان را به خود معطوف کرده است
.
امروزه بسیاری از کشورهای غیر اسلامی نیز برای جذب گردشگران مسلمان به دنبال کسب مجوز استاندارد حلال در برخی هتل‌ها، مراکز اقامتی و رستوران‌های واقع در سطح کشور هستند.
«انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه»، اخیرا گزارشی را از میزان نقش گردشگران مسلمان در اقتصاد جهانی منتشر کرده است که در آن موضوع صنعت گردشگری حلال مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در این گزارش آمده است که در سال 2016 میلادی 121 میلیون نفر از مسلمانان با مشارکت در صنعت گردشگری حلال مبلغی بالغ بر 156 میلیارد دلار را صرف کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که با بیشتر شدن تعداد گردشگران مسلمان در سال 2020 این رقم به 220 میلیارد دلار افزایش یابد.
در این گزارش همچنین به تلاش و برنامه‌ریزی ترکیه برای بهره‌برداری از گردشگری حلال و جذب توریست‌های مسلمان از سرتاسر جهان اشاره شده است.
captcha