مسابقات قرآن مددجویان منطقه یک زندان‌های کشور در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3624106
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
10 و 11 مرداد؛

مسابقات قرآن مددجویان منطقه یک زندان‌های کشور در البرز برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل زندان‌های البرز با بیان اینکه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن‌کریم مددجویان منطقه یک زندان‌های کشور به میزبانی این استان برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات در روزهای ۱۰ و ۱۱ مردادماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، جبار باقری، مدیرکل زندان‌های استان البرز، هفتم مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون «بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن‌کریم مددجویان منطقه یک زندان‌های کشور»  که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه این دوره از مسابقات قرآن‌کریم به میزبانی استان البرز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این مسابقات در روزهای ۱۰ و ۱۱ مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلام اصلاح و تربیت مددجویان محوری‌ترین امور در دستور کار زندان‌های کشور بوده است، افزود: شاه‌کلید حوزه زندان‌ها اصلاح و تربیت مددجویان است.
این مسئول با تأکید بر لزوم توجه به موضوع قرآن در خصوص محوری‌ترین هدف زندان‌های کشور، تصریح کرد: در مجموع زندان‌های کشور حوزه‌های مختلفی برای امر اصلاح و تربیت مددجویان تعیین‌ شده است.
مدیرکل زندان‌های استان البرز خاطرنشان کرد: ۱۲ نفر از روحانیون در رشته‌های مختلف در ندامتگاه مرکزی کرج مشغول فعالیت هستند و تعدادی از اهالی به نام فعال در حوزه قرآن در زندان‌ها فعالیت‌های ویژه‌ای دارند.
باز اجتماعی شدن مددجویان و زندانیان در دستور کار قرار دارد
باقری با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی زندان‌ها به‌صورت کلاسیک در بخش‌های مختلف قرائت، ترجمه و مفاهیم برگزار می‌شود، گفت: با برگزاری مسابقات شهرستانی نفرات برتر به استان و نفرات اول تا سوم استانی به رقابت‌های کشوری در این حوزه راه می‌یابند.
وی با تأکید بر اینکه آمادگی ضمنی برای برگزاری مسابقات کشوری توسط مددجویان کسب می‌شود، افزود: در حال حاضر در شرف برگزاری مسابقات کشوری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن‌کریم مددجویان منطقه یک زندان‌های کشور قرار داریم.
این مسئول با اشاره به اینکه ادارات کل زندان‌ها در سطح کشور اقدامات ویژه فرهنگی، هنری و غیره را برای مددجویان در نظر می‌گیرند، ادامه داد: باز اجتماعی شدن مددجویان و زندانیان در دستور کار قرار دارد، بایستی این دسته از فعالیت‌ها به اطلاع عموم مردم برسد.
مدیرکل زندان‌های استان البرز بابیان اینکه مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود، گفت: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، البرز، زنجان، قم، مرکزی، مازندران، کرمانشاه، گیلان، قزوین، همدان و تهران در گروه نخست این دوره از مسابقات قرار دارند.
وی با تأکید بر اینکه ۱۳۰ مددجو در این همایش قرآنی در ده رشته مختلف نظیر قرائت، مفاهیم، اذان، حفظ ۱جز، حفظ ۳ جز، حفظ ۱۰جز، حفظ ۱۵ جز، حفظ ۲۰ جز و حفظ کل قرآن‌کریم به رقابت خواهند پرداخت، اضافه کرد: طرح قرآنی صبح روشن هرروز صبح با تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم توسط مددجویان اجرایی می‌شود.
این مسئول بیان کرد: طرح قرآنی «فضیل» ویژه مددجویان مرد با محوریت تدبر در سوره حدید توسط روحانیون حاضر در زندان‌ها و طرح دقایقی با قرآن ویژه کارکنان مرد در زندان‌های استان البرز برگزار می‌شود.
باقری بیان کرد: کسب مقام دوم رشته مفاهیم در مسابقات قرآنی کارکنان زنان زندان‌ها توسط البرز طی سال گذشته رقم خورده است.
وی برگزاری کلاس‌های قرآنی را زمینه‌ساز حضور بیش‌ از پیش مددجویان در این دوره از مسابقات اعلام کرد و یادآور شد: در بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه مددجویان منطقه یک زندان‌های کشور شش نفر از استان البرز حضور خواهند داشت.
مدیرکل زندان‌های استان البرز در خاتمه افزود: حفظ قرآن‌کریم در خصوص تقاضای عفو زندانیان لحاظ خواهد شد.

captcha