همایش بسیج اساتید در دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود
کد خبر: 3611278
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
با حضور حجت‌الاسلام قرائتی؛

همایش بسیج اساتید در دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود

گروه معارف: همایش بسیج اساتید به مناسبت‌سالگرد شهید چمران، 30 خردادماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مجتبی بذرافشان، رئیس مجمع عالی بسیج اقشار و سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی، ظهر امروز، 29 خردادماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های روز بسیج اساتید در دانشگاه فردوسی، اظهار کرد: به مناسبت سالگرد شهید مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید، در روز سه‌شنبه، 30 خردادماه ساعت 18، برنامه‌ای با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز کشور و امیر کمالی، دیپلمات بازنشسته کشور در دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه‌های پژوهشی سازمان بسیج اساتید، بیان کرد: برگزاری کارگاه تخصصی، راه‌اندازی و اداره حلقه‌های علمی بسیج اساتید و دانشجویان، فعال‌سازی کرسی‌های نظریه‌پردازی اساتید در 10 جلسه، پیوست‌نگاری فرهنگی، فعال کردن منظومه علوم توس(که بسیاری از قراردادهای پژوهشی از طریق همین منظومه بسته می‌شود) از جمله این برنامه‌ها است.
رئیس مجمع عالی بسیج اقشار در مورد حلقه‌های علمی سازمان بسیج اساتید، بیان کرد: در حال حاضر، 43 حلقه فعال در دانشگاه فردوسی داریم که قرار است 30 حلقه دیگر نیز اضافه شود.
وی، تعامل با نخبگان فرهنگی و اجتماعی، برگزاری اردوهای خانوادگی، ارائه مشاوره‌های تخصصی در مسجد الگویی، برپایی اردوهای جهادی با توجه به رشته اساتید، برگزاری نشست‌های فصلی روشنگری، گفتمان‌سازی و تعامل بیشتر با اساتید، تشکیل حلقه‌های علمی و صالحین، برگزاری اعتکاف و اردوهای راهیان نور را از برنامه‌های فرهنگی بسیج اساتید برشمرد.
بذرافشان با اشاره به شرکت 100 نفر از اساتید دانشگاه فردوسی در اعتکاف رمضانیه حرم مطهر رضوی، ابراز کرد: از امروز 29 خردادماه اعتکاف رمضانیه در مسجد گوهرشاد حرم علی بی موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود.
وی به دیدار دانشگاهیان با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در روز ملی بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: این دیدار، چهارشنبه، 31 خردادماه در تالار ولایت(آیینه) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی گفت: تشکیل بسیج اساتید در سال 75 در مشهد کلید خورد و در سال 76 شروع به عضویابی کرد و در سال 77 برگزارکننده همایش شهید مصطفی چمران، اسوه استاد بسیج بود؛ در ادامه این همایش و ارسال نتایج برای مقام معظم رهبری، ایشان با ارسال پی‌نوشتی از تشکیل سازمان بسیج اساتید تشکر کردند که این پیام، نقطه عطفی در تشکیل سازمان بسیج اساتید کل کشور به شمار می‌رود.
captcha