برپایی جشن رمضان در ۱۵ استان و ۱۰۰ شهرستان و گامی در جهت تعالی مفاهیم قرآنی
کد خبر: 3601965
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

برپایی جشن رمضان در ۱۵ استان و ۱۰۰ شهرستان و گامی در جهت تعالی مفاهیم قرآنی

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت گفت: جشن رمضان در ۱۵ استان و ۱۰۰ شهرستان برگزار می شود که مقرر شده تا بر اساس افزایش اعتبارات تعداد شهرها نیز بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی جشن رمضان در سراسر کشور با آغاز ماه مبارک رمضان گفت: با شروع ماه مبارک یک جریان فرهنگی قرآنی عظیم با برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و جشن های رمضان در تمامی استان های کشور ایجاد می شود.
وی با اشاره به شور و نشاط ناشی از این حرکت قرآنی در فضای کشور خاطرنشان کرد: با توجه به شروع کار جشن رمضان از سال 93، ابتدای امر از همه دستگاه های قرآنی دعوت کردیم تا در برگزاری این جشن مشارکت داشته باشند که با وجود تقبل بار اجرایی برنامه توسط معاونت ولی مورد استقبال قرار نگرفت.
امیرنیا با بیان اینکه امسال سعی کردیم که این جشن بزرگ را در اکثر شهرستان ها نیز برگزار کنیم، اظهار کرد: در این راستا جشن رمضان در 15 استان و 100 شهرستان برگزار می شود که مقرر شده تا بر اساس افزایش اعتبارات تعداد شهرها نیز بیشتر شود.
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اهداف برگزاری این جشن تصریح کرد: این جشن ها با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در میان مردم و انس با قرآن با برپایی نمایشگاه هایی در موضوعات آثار مکتوب، هنرهای تجسمی، صنایع دستی،‌ عفاف و حجاب،‌ نرم افزارهای قرآنی، مطبوعات قرآنی و پاسخ به شبهات برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنی در حاشیه این جشن ها محفل ها تلاوت قرآن کریم، ابتهال، روخوانی و روان خوانی، تواشیخ و همخوانی، جلسات تدبر و تفسیر و سخنرانی ائمه جماعات با موضوع نهضت فهم قرآن و اقتصاد مقاومتی نیز برگزار می شود.
امیرنیا افزود: برپایی نمایش های صحنه ای و خیابانی در پارک ها و مراکز تجمع مردمی، نشست های تخصصی علمی با شاخص های مطرح و شب شعر و خاطره گویی و داستان سرایی قرآنی، اکران فیلم های قرآنی و تجلیل از فعالین قرآنی استان از دیگر برنامه های جشن رمضان می باشد.
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت با اشاره به اعتبارات محدود جهت برگزاری این جشن ها تاکید کرد: 50 درصد اعتبارات از ستاد حمایتی، هدایتی و نظارتی و 50 درصد دیگر نیز از منابع استانی تامین می شود.
وی با اشاره به استان های برگزار کننده این جشن گفت: استان های خراسان شمالی، خوزستان، مازندران، البرز، گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، قزوین، قم، کرمانشاه، کرمان و گلستان برگزار کننده جشن رمضان می باشند.
captcha