رونمایی مصحف به خط عبادی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3599203
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
زرنگار خبر داد:

رونمایی مصحف به خط عبادی در نمایشگاه قرآن

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم از رونمایی مصحف شریف به خط محسن عبادی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد.

احمد زرنگار، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: یکی از رویکردهای دارالقرآن، ترویج خطوط ایرانی است که در این راستا تلاش شده، خط‌های خوشنویسان ایرانی که مخاطبان انس بیشتری با آنها داشته و سهل‌القرائه هستند، توسعه یابد.
وی افزود: یکی از این خط‌ها، خط استاد محسن عبادی است که از سوی انتشارات تلاوت سازمان دارالقرآن چاپ و در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن رونمایی می‌شود. این خط شباهت بسیاری به نسخ ایرانی دارد، خطی که ایرانی‌ها بیشتر با آن مأنوس هستند.
زرنگار ادامه داد: در حال حاضر این قرآن زیر چاپ است و به نمایشگاه قرآن خواهد رسید، ترجمه این قرآن که از سوی استاد یحیی یثربی انجام شده، دارای ویژگی‌های خاصی بوده و به صورت مقابل منتشر خواهد شد.
استاد محسن عبادی متولد 1357 مشهد است که از سال  1372 خوشنویسی را آغاز کرد. نگارش کتیبه‌های 14 متری سر در ورودی حرم کاظمین، نگارش پرچم گنبد مطهر امیر المومنین(ع) به خط ثلث و نسخ، نگارش خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به خط نسخ جلی و ثبت آن به عنوان اثر ملی میراث فرهنگی از افتخارات وی در حوزه خوشنویسی بوده و تاکنون در بیش از 40 نمایشگاه خوشنویسی در کشورهای مختلف حضور داشته است.


captcha