نامگذاری دهه‌ مهدویت با عنوان «جامعه و حکومت زمینه‌ساز ظهور»
کد خبر: 3593494
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) خبر داد:

نامگذاری دهه‌ مهدویت با عنوان «جامعه و حکومت زمینه‌ساز ظهور»

گروه معارف: مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) گفت: دهه‌ مهدویت که از پنجم شعبان آغاز و تا نیمه این ماه ادامه دارد،‌‌ با عنوان «جامعه و حکومت زمینه‌ساز ظهور» نامگذاری شده و هر روز از این دهه نیز نامگذاری خاصی شده است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدجعفر موسوی نصب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: دهه‌ مهدویت که از پنجم شعبان آغاز و تا نیمه این ماه ادامه دارد،‌‌ با عنوان «جامعه و حکومت زمینه‌ساز ظهور» نامگذاری شده و هر روز از این دهه نیز نامگذاری خاصی شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های دهه مهدویت در خراسان رضوی گفت: هر روز از دهه مهدویت را با عنوان خاصی نامگذاری کرده‌ایم و ویژه برنامه‌هایی در مساجد و مهدیه مشهد خواهیم داشت، همچنین برنامه‌ها و مراسم جشن مهدویت در مدارس و برخی از دانشگاه‌ها اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به نامگذاری هر روز دهه مهدویت، افزود: پنجم شعبان، روز «جامعه و حکومت زمینه‌ساز»، ششم شعبان روز «مهدویت و جامعه‌زمینه‌ساز»، هفتم شعبان روز «مهدویت؛ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، هشتم شعبان روز «مهدویت، علما و نخبگان زمینه‌ساز»، نهم شعبان روز «هنر، رسانه و زمینه‌سازی ظهور»، دهم شعبان روز «مهدویت و خانواده زمینه‌ساز»، یازدهم شعبان روز «جوان، انتظار و زمینه‌سازی»، دوازدهم شعبان روز «سبک زندگی و جامعه منتظر»، سیزدهم شعبان روز «مردم و زمینه‌سازی ظهور»، چهاردهم شعبان روز «مهدویت و حکومت زمینه‌ساز» و پانزدهم شعبان که روز میلاد امام زمان(عج) است با عنوان روز «مهدویت و انتظار جهانی» نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: در دهه مهدویت، مبلغانی که در عرصه‌ی مهدویت فعالیت داشته‌اند را به مساجد و هیئت‌های مذهبی شهر مشهد و  حاشیه‌ی شهر اعزام خواهیم کرد.
موسوی نصب با اشاره به مصادف شدن نیمه شعبان با روز جمعه عنوان کرد: برنامه‌های احیا شب نیمه شعبان را در برخی از مساجد شهر خواهیم داشت و صبح جمعه نیز اجتماع عظیم منتظران را در مشهد و سایر شهرها داریم.
captcha