كوچكترین حركت دشمنان با پاسخ سخت ارتش مواجه خواهد شد/ ارتش؛ نخستین پشتیبان انقلاب
کد خبر: 3590470
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
جمشیدی:

كوچكترین حركت دشمنان با پاسخ سخت ارتش مواجه خواهد شد/ ارتش؛ نخستین پشتیبان انقلاب

گروه اجتماعی: فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد با تأكید بر اینكه امروز ارتش با تمام قدرت طبق منویات و تدابیر رهبری حركت كرده و فعالیت‌های دشمن را رصد می‌كند،‌ گفت:‌ كوچكترین حركت دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی قطعاً با پاسخ سخت ارتش مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، امیر وجیه‌الله جمشیدی، فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد امروز، 28 فروردین‌ماه در دیدار جمعی از فرماندهان این نیرو با آیت‌الله ایمانی،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس كه به‌مناسبت فرا رسیدن روز ارتش برگزار شده بود، گفت: یقیناً فرمان تاریخی امام(ره) در 28 فروردین سال 58 با ملاحظاتی در تقویم ملی كشور ثبت شد كه اگر نگاهی اجمالی به تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم،‌ به آن‌ها پی خواهیم برد.

وی افزود: سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌ آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان در تقویم ملی با ملاحظاتی نظیر شناخت از ارتش ثبت شد كه این شناخت نه تنها به واسطه لحظات پیروزی انقلاب اسلامی بلكه به جهت ایمان و شناخت به ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است.

جمشیدی با یادآوری ارتباط بدنه ارتش با امام راحل، ارتش را یكی از نیروهای اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: اثبات این ادعا آن است كه در آن زمان عناصری كه در اریكه قدرت نشسته بودند، ارتش را بهترین مدافع تاج و تخت می‌دانستند اما در زمانی كه به ارتش نیاز داشتند،‌ ارتش از دستورات آنان سرپیچی كرد و به مردم پیوست و این بهترین نشانه وفاداری ارتش به امام و انقلاب اسلامی بود.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد گفت: یقیناً امام(ره) می‌دانستند كه انقلاب اسلامی به جهت اینكه حكومت چندین ساله شاهنشاهی را در ایران به زباله‌دان تاریخ هدایت كرده است، دشمنانی در مسیر خود خواهد داشت به همین دلیل ایشان پیش‌بینی‌هایی در این زمینه كرده بود.

وی، بروز غائله‌های مختلف در اوایل انقلاب در نقاط مختلف كشور را از جمله این موارد دانست و گفت:‌ در آن زمان اولین نیرویی كه برای كنترل كردن این آشوب‌ها وارد عمل می‌شد،‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران بود لذا ارتش نخستین پشتیبان برای دفاع از انقلاب اسلامی است.

جمشیدی با یادآوری اینكه امام راحل تأكید فرمودند كه ارتش در روز 29 فروردین به خیابان‌ها بیایند و اقتدار خود را نشان دهند،‌ گفت: یكی از مبانی و اركان هر حكومتی، داشتن نیروهای مسلح قوی است و امام(ره) نیز این قضیه را به خوبی می‌دانست لذا برای حفاظت و نگهداری از انقلاب اسلامی در لحظات اولیه این روز را نامگذاری كردند.

وی همچنین یادآور شد كه در روز 31 شهریور 59 و همزمان با آغاز دفاع مقدس، ارتش جمهوری اسلامی در همان لحظات اولیه با تركیب نیروهای مردمی به مقابله با نیروهای بعث عراق پرداخت؛‌ نیروهایی كه بنا داشتند تا در عرض یك روز استان خوزستان و در عرض یك هفته نیز كل كشور را فتح كنند اما این كار به دلیل وجود ارتش و تركیب مردمی كه هسته مقاومت را شكل دادند، محقق نشد.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد تأكید كرد كه این ارتش بود كه در تمام مأموریت‌ها به بهترین وجه ممكن برای دفاع از انقلاب اسلامی نهایت تلاش خود را كرد و عرصه دفاع مقدس نیز گواهی این مطلب است كه ما توانستیم از آن پیروز بیرون آییم.

وی با بیان اینكه امروز هم ارتش یقیناً با تمام قدرت طبق منویات و تدابیر رهبری حركت كرده و فعالیت‌های دشمن را رصد می‌كند،‌ گفت:‌ كوچكترین حركت دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی قطعاً با پاسخ سخت ارتش مواجه خواهد شد و ما امروز قدر این اقتدار را می‌دانیم و بر خود وظیفه می‌دانیم كه به بهترین شكل ممكن از این كشور دفاع كنیم.

جمشیدی با تصریح اینكه ما تلاش می‌كنیم تا برنامه‌های روز ارتش را به بهترین شكل ممكن برگزار كنیم، گفت: مدال‌هایی كه ارتش از مقام معظم رهبری دریافت كردند بسیار با ارزش هستند و ارتش شجره طیبه است.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد همچنین ارتش جمهوری اسلامی را از متدین‌ترین نیروها برشمرد و گفت: امروز ارتش ما مردمی‌ترین ارتش در دنیاست و این‌ها عناویتن و لقب‌هایی است كه مقام معظم رهبری به ارتش اعطا كرده‌اند.

captcha