گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و تقدیر از عوامل فیلم «ماجرای نیمروز» در شیراز
کد خبر: 3587840
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و تقدیر از عوامل فیلم «ماجرای نیمروز» در شیراز

گروه فرهنگی: آیین بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی همراه با تقدیر از عوامل فیلم «ماجرای نیمروز»با اهدای انگشتر «نحن الصامدون» در سینما شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیین بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی شب گذشته، 19 فروردین‌ماه با حضور نمایندگان تشکل‌های مردمی عرصه هنر انقلاب اسلامی، هنرمندان، دست‌اندرکاران و مدیران دستگاه‌های فرهنگی در سینما شیراز برگزار شد كه طی آن از عوامل فیلم ماجرای نیمروز نیز تقدیر به عمل آمد.

غلام‌رضا منتظری، رئیس بسیج هنرمندان كشور در ابتدای مراسم به ویژگی‌های ماه رجب اشاره کرد و گفت: این ماه، ماه بندگی و استعفار است و باید از این ماه استفاده کرد و توشه‌ای برای آخرت فرستاد.

وی با اشاره به داستانی به بیان استفاده از رحمت خداوند در این ماه پرداخت و افزود: رحمت خداوند مانند باران است و زمانی می‌توانیم از این ماه بهره کافی ببریم که ظرف وجودمان به طرف رحمت خدا باشد.

رئیس بسیج هنرمندان كشور بیان کرد: اگر ظرف وجودمان برعکس باشد مانند لیوانی برعکس است که حتی اگر زیر باران قرار گیرد پر نمی‌شود.

در بخش دیگر این مراسم تقدیر از فیلم ماجرای نیمروز با حضور عوامل این فیلم از جمله محمدحسین مهدویان، مهدی پاکدل، ابراهیم امینی، جواد عزتی، مهدی زمین پرداز و حجازی‌فر برگزار شد.

این فیلم که به ماجرای ترورهای دهه ۶۰ سازمان منافقین می‌پردازد، بهترین فیلم جشنواره فجر شناخته شد و توانست عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را نیز از آن خود کند.

عوامل فیلم در صحبتی کوتاه پیش از نمایش فیلم به بیان احساس خود از بازی در این فیلم پرداختند. مهدی پاکدل که در نقش کشمیری بازی می‌کند، گفت: نقش مهمی در فیلم ماجرای نیمروز دارم اما مدت زمان زیادی در فیلم حضور ندارم و همین امر سبب شد نتوانم از همراهی با گروه لذت بیشتری ببرم.

وی درباره این نقش و بازی در آن افزود: نقش ویژه و جذابی در کارنامه کاری من است و من اگر این نقش را به من پیشنهاد نمی‌دادند، حتماً خود درخواست می‌کردم.

هادی حجازی‌فر که نقش کمال در ماجرای نیمروز و حاج احمد متوسلیان در ایسناده در غبار را بازی کرده درباره تفاوت این دو نقش گفت: نقش حاج احمد یکی از شاه نقش‌های سینمای ایران است، اما با وجود شباهت‌هایی که این دو نقش با هم دارند، متفاوت هستند.

ابراهیم امینی نویسنده و بازیگردان این فیلم درباره منابع پژوهشی این فیلم افزود: برای ساخت این فیلم به منابع پژوهشی از جمله کتاب سه جلدی اشنایی با سازمان مجاهدین خلق و دیگر منابع استفاده کردیم و آقای روزیطلب و اصفهانی نیز مشاوران پژوهشی این فیلم بودند.

جواد عزتی هم درباره حصورش در این فیلم گفت: نقش و شرایط فیلم برایم هیجان‌انگیز بود و از همه مهم‌تر گروه و کارگردان این فیلم بود چراکه همه هدفمند کار می‌کردند و تلاش داشتند کاری متفاوت و یکدست تولید شود.

محمدحسین مهدویان کارگردان این اثر ارزشمند نیز از حضور در میان پرشور مردم شیراز ابراز مسرت کرد و گفت: فیلم درباره تاریخ معاصر است و خودش حرف می‌زند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ساخت فیلمی درباره منافقان سبب ترس برای ایشان نبود؟ افزود: گاهی به شوخی به آقای رضوی می‌گفتم این فیلم خطرناک نباشد اما جدی نبود.

بنا بر این گزارش، پیش از شروع فیلم از تمامی عوامل تقدیر شد و جایزه ویژه انگشتری که نقش «نحن الصامدون» روی نگین آن حک شده بود به گروه حاضر تقدیم شد.

همچنین در ابتدای برنامه پروانه نجاتی بانوی شاعر به شعرخوانی پرداخت و پس از آن طه چوگان باز خواننده قطعاتی اجرا كرد که یکی از آن‌ها درباره مدافعان حرم بود و کلیپ تصویری آن که توسط بسیج هنرمندان فارس تهیه شده بود، در این مراسم رونمایی شد.

یادآور می‌شود، این مراسم به همت حوزه هنری، بسیج هنرمندان، صدا و سیما، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، سپاه فجر فارس، سازمان اوج، کانون رهپویان وصال، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، بنیاد شهید و... برگزار شد.

captcha