راه اندازی بانک جامع پژوهش های میان رشته ای قرآن و عترت در سال ۹۶
کد خبر: 3586344
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

راه اندازی بانک جامع پژوهش های میان رشته ای قرآن و عترت در سال ۹۶

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به تدوین پیش نویس سند فعالیت های پژوهشی قرآنی در نظام سلامت گفت: بانک جامع پژوهش های میان رشته ای قرآن و عترت در سال جدید تهیه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز در سال 95 گفت: مرکز قرآن و عترت در سه حوزه تبلیغی، ترویجی، آموزشی و پژوهشی برنامه های خود را برگزار کرده است.
وی با اشاره به فعالیت های حوزه تبلیغی و ترویجی خاطرنشان کرد: برگزاری بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت و حضور خوب و موثر مرکز در نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان از مهمترین فعالیت های مرکز محسوب می شود.
بحرالعلوم با اشاره به برنامه جزخوانی قرآن کریم در دانشگاه های وزارت بهداشت در ماه مبارک اظهار کرد: همچنین با برگزاری برنامه های قرآنی در مراسم اعتکاف در دانشگاه های وزارت بهداشت توانستیم به برخی از اهداف خود در حوزه تبلیغی و ترویجی برسیم.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به برنامه های حوزه آموزش مرکز در سال 65 تصریح کرد: برگزاری دوره تربیت معلم قرآن کریم در سه بخش صحیح خوانی قرآن کریم، حفظ و مفاهیم از دیگر برنامه های موثر مرکز بود.
وی با بیان اینکه دانشجویان برگزیده در این سه دوره به تدریس قرآن در دانشگاه ها و دیگر مراکز دعوت شدند، ادامه داد: همچنین کارگاه های آموزشی روش تحقیق قرآن و سلامت به همت دفتر طب سنتی در سال گذشته برگزار شد.
بحرالعلوم با بیان اینکه در صددیم در سال جدید هر ماه یک کارگاه در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی برگزار کنیم، افزود: هم چنین در سال گذشته پیش نویس سند فعالیت های پژوهشی قرآنی در نظام سلامت آماده شد که امیدواریم در سال جدی تصویب و نهایی شود.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به برنامه های 5 ساله وزارت بهداشت در حوزه قرآن و عترت که از سال 95 آغاز شده است، تاکید کرد: چارچوب فعالیت های قرآنی کاملا مشخص است و ما در این برنامه 15 فعالیت قرآنی را در نظر گرفته ایم.
وی با بیان اینکه تمامی دانشگاه های علوم پزشکی در این مسیر توجیه شده اند، گفت: تهیه بانک جامع پژوهش های میان رشته ای قرآن و عترت از مهمترین فعالیت های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در سال جدید می باشد.
بحرالعلوم با بیان اینکه امیدواریم این کار نسبتا حجیم به سرانجام برسد، خاطرنشان کرد: همچنین عملیاتی کردن فعالیت های قرآنی در بیمارستان های تحت نظارت وزارت بهداشت از جمله فعالیت های ما در سال جدید می باشد.

captcha