سختی هاي راه ظهور، هر قدمش عبادت است
کد خبر: 3581286
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

سختی هاي راه ظهور، هر قدمش عبادت است

انقلاب اسلامی خود زمينه سازی است برای ظهور، يعني بايد در اين زمينه قدمی برداشته و در برابر ظلم ايستادگی شود و سختی هايی هم كه در راه ظهور كشيده می شود هر قدمش عبادت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: حجت الاسلام محمود اباذری، محقق و پژوهشگر مركز تخصصی مهدويت حوزه در ادامه سلسله جلسات حلقه های معرفت که به همت مدیریت تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران برگزار شد به تبیین اهميت خودشناسي پرداخت و اظهار کرد: اساس و سنگ بناي همه معارف و شناخت ها، شناخت خود انسان است كه در اين زمينه روايات فراواني وجود دارد. از جمله روايت اميرالمومنين(علیه السلام) كه فرمودند: «براي انسان همين معرفت و شناخت بس كه خودش را بشناسد و همين جهل براي او بس كه نسبت به خودش جاهل باشد.»
وي با اشاره به اینکه پیامبران الهی با هدف هدايت انسانها مبعوث شدند، افزود:  خداوند در سه امر توحيد، نبوت و ظهور، منت سنگيني بر انسان گذاشته است كه اگر انسان حد و اندازه خود را بشناسد مي تواند به اين درك برسد كه خداوند به خاطر وجود انسان اين سفره باعظمت را پهن كرده است.
محقق و پژوهشگر مركز تخصصي مهدويت تصريح كرد: انسان براي يك مسير و حركتی به اين عالم آمده است كه مبدأ آن دنيا و مقصدش خدايي شدن است و رهبر و قافله سالار اين مسير، وجود كسي است كه خودش قوه بالفعل است و راه رسيدن به كمال و شناخت محبت الهي در رهبري او است.
اباذري در تشريح شباهت ها و تفاوت هاي بعثت و ظهور گفت: يكي از شباهت هاي اساسي بعثت و ظهور به سعادت رساندن انسان ها است و تفاوت بين دو موضوع این است که در بعثت خواستن يا نخواستن انسان نقشي ندارد، اما در بحث ظهور كه مربوط به اجراي دين است بحث خواستن خود انسان است و تا زماني كه انسان بخواهد اجراي دين برايش پيش مي رود.
وي بحث موعودگرايي و منجي گرايي را يك بحث جهاني دانست و تصريح كرد: تمامي اديان به موعود و منجی معتقد هستند، اما هر ديني با نامي مشخص از آن ياد مي كند و در زمان ظهور حضرت حجت(عج) همه انسان ها به سمت آن حضرت(عج) كشيده مي شوند.
محقق و پژوهشگر مركز تخصصي مهدويت در ادامه به موضوع ارتباط انقلاب اسلامي با بحث ظهور اشاره کرد و گفت: به فرموده امام خميني(ره)، انقلاب اسلامي خود زمينه سازي است براي ظهور، يعني بايد در اين زمينه قدمي برداشته و در برابر ظلم ايستادگی شود و سختي هايي هم كه در راه ظهور كشيده مي شود هر قدمش عبادت است.
captcha