عبادت اساس همه کمالات است
کد خبر: 3577920
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

عبادت اساس همه کمالات است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: حضرت فاطمه(س) در مسیر دفاع از ولایت قدم برداشت و اولین شهید راه ولایت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهر نوشت: آیت الله سید احمد میرعمادی با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و همچنین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) شخصیتی است که خداوند در قرآن سوره کوثر را در شان ایشان نازل کرده و این امر نشان می دهد که این بانوی بزرگوار منبع کمالات بوده است.
وی با بیان اینکه آیات فراوانی در قرآن در رابطه با حضرت فاطمه(س) اشاره شده است عنوان کرد: آیه تطهیر، مودت، ذی القربی، مباهله و ... از جمله این آیات است.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه همه این آیات دلالت بر عظمت حضرت فاطمه(س) دارد بیان داشت: همچنین حضرت فاطمه(س) دارای اسامی و نام های دیگری بوده که هر کدام بیانگر ویژگی ها و کمالات این بانوی بزرگ اسلام است.
آیت الله میرعمادی صدیقه، محدثه، مرضیه، طاهره، مطهره و ... را از جمله القاب و نام های دیگر حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و گفت: هرکدام از این نام ها معنای خاصی دارند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ازدواج حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) یک فضیلت دیگر برای آن حضرت محسوب می شود گفت: این ازدواج، یک ازدواج و پیوند آسمانی بود.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه(س) بیان داشت: ایمان و بندگی خداوند از جمله این ویژگی ها بوده و ایمان پایه همه صفت های خوب در انسان محسوب می شود.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه عبادت اساس همه کمالات است گفت: در این راستا حضرت فاطمه(س) در ایمان، بندگی و اطاعات نسبت به خداوند به عنوان الگو و نمونه مطرح است.
وی همچنین علم، دانش، معرفت و بصیرت را از دیگر ویژگی های حضرت فاطمه(س) برشمرد و بیان داشت: این ویژگی ها از کمالات حضرت فاطمه(س) است چرا که معرفت و بصیرت اساس رشد، سعادتمندی و کمال انسان است.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین ایراد سخنرانی، خطبه ها، پاسخگو بودن به سوالات زنان مدینه و ... را از دیگر ویژگی های حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم که به کمال برسیم باید ایمان، معرفت، بصیرت، عبادت و طاعت داشته باشیم.
آیت الله میرعمادی همچنین با اشاره به مبارزات پی در پی حضرت فاطمه(س) برای خدا و دفاع از ولایت تصریح کرد: این بانوی بزرگوار در مسیر دفاع از ولایت قدم برداشت و اولین شهید راه ولایت است

captcha