محفل قرآنی کربلایی ابوالحسن اراک به مرحله ثبات رسیده است
کد خبر: 3577305
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

محفل قرآنی کربلایی ابوالحسن اراک به مرحله ثبات رسیده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول هماهنگ‌کننده محفل قرآنی کربلایی ابوالحسن اراک گفت: امروز دیگر نگران فراموش شدن جلسه یا تعطیل شدن آن نیستیم، از نظر بنده این محفل هفتگی قرآن تثبیت شده و قطعاً در سالیان دور توسط نوجوانان جوانان امروز اداره خواهد شد.

ابوطالب شهسواری، مسئول هماهنگ‌کننده محفل قرآنی کربلایی ابوالحسن اراک، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: هدف از تشکیل جلسه هفتگی قرآن در مسجد ایجاد پایگاه قرآنی ثابت برای همه علاقمندان است. 
وی تصریح کرد: با تشکیل جلسه هفتگی قرآن در مسجد کربلایی ابوالحسن در واقع خواستیم پایگاه واحد و منسجم داشته باشیم که نیاز همه را برآورده کند و بار علمی مورد نیاز قرآن‌پژوهان افزایش را دهد، بنده فکر می‌کنم به هدف نزدیک شدیم و با توجه به استقبال بسیار خوب چند ماه اخیر متوجه شدیم قاریان با رویکرد بسیار مثبت پای کار هستند و به جلسه با دید بسیار خوبی نگاه می‌کنند، به گونه‌ای که هر هفته برای تلاوت از دو روز قبل، به بنده پیام می‌دهند که در لیست نوبت تلاوت قرار گیرند. 
شهسواری اظهار کرد: به جرأت می‌توان گفت جلسه هفتگی قرآن مسجد کربلایی ابوالحسن از لحاظ جمعیتی، اعتلای بار علمی جامعه هدف، با استفاده از کارشناسان خبره و مسلط در حوزه‌های صوت و لحن، تجوید، وقف و ابتداء، بیان اختلاف روایات بهترین جلسه‌ای است که در شهر در حال برگزاری است. 
وی ادامه داد: در جلسه هفتگی قرآن مسجد کربلایی ابوالحسن همزمان سه کارشناس مسلط به فنون تلاوت در جلسه حضور دارند تلاوت قاری را استماع و تحلیل می‌کنند، در این جلسه نقاط ضعف و قوت قاریان نوجوان و جوان به صورت کاملاً کارشناسی شده گوشزد می‌شود با شناختی که از فعالیت جلسات قرآنی کشور دارم شاید بتوان گفت این جلسه در نوع خودش کم نظیر است. برگزاری چنین محفلی نوآوری در کشور است و تبعات بسیار خوبی را به همراه دارد. 
شهسواری با ابراز خرسندی از اینکه جلسه هفتگی قرآن مسجد کربلایی ابوالحسن جایگاه خود را پیدا کرده، تصریح کرد: امروز دیگر نگران فراموش شدن جلسه یا تعطیل شدن آن نیستیم، جلسه از این مرحله عبور کرده، از نظر بنده این محفل هفتگی قرآن تثبیت شده است و قطعاً در سالیان دور توسط نوجوانان و جوانان امروز اداره و مدیریت خواهد شد. جلسه مخاطب خود را پیدا کرده و آنچه مدنظر ما بوده تقریباً اتفاق افتاده است. 
وی بابیان اینکه همگرایی بین نوجوانان با افتخار آفرینان استان در مسابقات قرآنی و پیشکسوتان عرصه قرآن بسیار چشمگیر است، ابراز کرد: گاهی نوجوانان پیش بنده می‌آیند تقاضای دعوت از قاری خاصی دارند، این امر حاکی از این است که قاریان برجسته مورد قبول نوجوانان هستند.
شهسواری ادامه داد: نوجوانان حساسیت زیادی به حضور کارشناسان و پیشکسوتان قرآنی دارند اگر هفته‌ای یکی از آنها به هر دلیل حضور نداشته باشند جویای احوال ایشان می‌شوند، دعوت از قاریان به نام مانند استاد احمدی، جیریایی، جدیدی و دیگر دوستان باعث شده تا محافل از رونق بسیار خوبی برخوردار شود، درست است که جلسه هفتگی قرآن توسط پیشکسوتان و جوانان قرآنی تشکیل می‌شود اما این جلسه متعلق به همه علاقمندان است. 
وی با اشاره به اطلاع رسانی از طریق گروه‌های تلگرامی اظهار کرد: جوانان قرآنی متوجه شدند که هیچ منّیتی در این محفل هفتگی در کار نیست و هدف تنها ایجاد رفاقت و اعتلای فرهنگ قرآنی است. 
چهره برتر قرآنی کشور در پایان اعلام کرد: امشب، چهارم اسفند‌ماه شصت‌وسومین محفل قرآنی مسجد کربلایی ابوالحسن اراک از سری برنامه‌های مجمع قرآنیان اراک با حضور جمعی از قرآنیان و پیشکسوتان قرآنی با رویکرد آموزش فنون قرآن برگزار می‌شود.
captcha