خطبه فدک در حوزه علمیه تدریس شود
کد خبر: 3572477
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
گلگیری:

خطبه فدک در حوزه علمیه تدریس شود

گروه اجتماعی: استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خواهران قم گفت: خطبه فدک حضرت زهرا(س) باید در حوزه‌های علمیه تدریس شود این خطبه شامل تحلیل‌های اجتماعی و دانش این بانوی بزرگوار و استدلال به آیات قرآن کریم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مجتهده معصومه گلگیری، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خواهران قم، در همایش سبک زندگی اسلامی امروز چهارشنبه 20 بهمن‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) خمین گفت: فضائل و کمال ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) از ایشان الگوی زندگی ساخته است.
وی با اشاره به خطبه جاودانه حضرت زهرا(س) در مسجد پیغمبر(ص) ادامه داد: حضرت زهرا (س) یکی از انسان‌های خلیفه‌الله بودند و به بهانه دفاع از فدک از امر ولایت حمایت کردند، در قرآن به سجده فرشتگان بر آدم اشاره شده چراکه انسان به عنوان خلیفة‌ الله واسطه سجده  بر خداست، حضور 124 هزار پیامبر و ائمه(ع) برای به نتیجه رساندن کار حضرت آدم بود و آخرین انسان کامل برای تکمیل نهایی این وظیفه ظهور می‌کند.
گلگیری ادامه داد: ولایت یعنی سرپرستی برای هدایت و ارشاد مردم، در نماز 10 مرتبه گفته می‌شود ستایش برای خدایی است که پرورنده و مربی جهانیان است انسان‌های کامل به عنوان خلیفة‌الله پرورش دهنده بشریت هستند. 
وی با اشاره به جنگ صفین گفت: در این جنگ امام علی(ع) تا پیروزی برمعاویه پیش رفت ومی‌توانست برای ابد ظالمین را نابود کند اما با دسیسه عمرو بن عاص، قرآن‌ها بر نیزه زده شد و مردمی که فرق امام و پادشاه ظالم را نمی‌دانستند امام علی(ع) را برای عقب نشینی تحت فشار گذاشتند. در ماجرای صلح نیز ابوموسی اشعری ساده لوح، فریب عمرو بن عاص سیاست باز را خورد و معاویه به عنوان ولی مسلمانان معرفی شد.
این بانوی مجتهده با اشاره به واقعه غدیرخم تصریح کرد: در آن روز حضرت علی(ع) از جانب خداوند به عنوان ولی امر مسلمین معرفی شد اما بعد از رحلت پیامبر(ص) مردم پیمان خود را با حضرت رسول(ص) شکستند.
وی ادامه داد: از میان 124 هزار پیامبر هیچکدام زن نبودند اما خداوند در قرآن به زنی مانند آسیه که در راه توحید به شهادت رسید و زنی مانند مریم که حد اعلای پاکدامنی بود اشاره می‌کند. حضرت زهرا(س) امام نبود اما به علت دارا بودن دو ویژگی علمی که متصل به علم خدا بود و عصمت کامل و محض به مقام معصوم رسید.
گلگیری اظهار کرد: تمام علمای اهل سنت و شیعه برای معصومیت فاطمه(س) به این سخن پیامبر(ص) که فرمودند: خشم و رضای فاطمه(س) موجب خشم و رضای من و خشم و رضای من موجب خشم و رضای خدا می‌شود، استدلال دارند. رضایت خداوند در امور حق و نارضایتی او در امور باطل است و حضرت زهرا (س) که از هرگونه خطا و گناه منزه است پس مانند پیامبر(ص) و ائمه(ع) فکر و درک می‌کند.
وی با بیان اینکه خطبه فدک حضرت زهرا(س) باید در حوزه‌های علمیه تدریس شود گفت: این خطبه شامل تحلیل‌های اجتماعی، دانش و علم آن بانوی بزرگوار و استدلال به آیات قرآن کریم است که غاصبین نتوانستند کمترین اعتراضی به آن خطبه مهم کنند.
استاد اصول فقه حوزه علمیه توضیح داد: مبانی سبک زندگی اسلامی در قرآن به سهولت و با زبانی روان بیان شده است و در ابتدای سوره بقره خصوصیات کسانی که متقی هستند وهدایت به قرآن می‌شوند به شیوه؛ «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ» توصیف شده‌اند.
این بانوی مجتهده افزود: مقصود رئیس جمهور آمریکا از این سخن که اگر ایران با ما باشد پایبند به مذاکره هستیم، همراهی در  علم و پیشرفت نیست بلکه مقصود شباهت سبک زندگی، پوشش و نوع روابط زن و مرد است. امروز ذهن جوانان پر از شبهات دینی است که در تلگرام مطرح می‌شود.
گلگیری خاطرنشان کرد: امروز بی‌حجابی و لباس‌های بدن نما بنیان خانواده را نابود می‌کند، تجرد، نداشتن فرزند، خیانت و رقابت جوانان در زیبایی ظاهری از نسخه‌های سبک زندگی غرب و آمریکا برای جوانان ایرانی است.
captcha