شهدای آتش‌نشان، نشان دادند که درب باغ شهادت هنوز هم باز است
کد خبر: 3565007
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

شهدای آتش‌نشان، نشان دادند که درب باغ شهادت هنوز هم باز است

گروه شهرستان‌ها: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کاشمر با بیان اینکه شهادت اصلی‌ترین وسیله رسیدن به معبود است، افزود: شهدای گرانقدر آتش‌نشان با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدانه شدند و نشان دادند که درب باغ شهادت هنوز هم باز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی امیر نژادرحیم، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کاشمر، امروز، دوم بهمن‌ماه در مراسم بزرگداشت جانباختگان ساختمان «پلاسکو» و شهادت تعدادی از آتش‌نشانان که در حوزه علمیه حاج شیخ با حضور جمعی از طلاب و مسئولان برگزار شد، حادثه تلخ و ناگوار پلاسکو را به تمامی خانواده آتش‌نشانان تسلیت گفت و ابراز کرد: شهادت، اصلی‌ترین وسیله رسیدن به معبود است از همین رو به جای تسلیت، باید به آتش‌نشانانی که در این حادثه، برای نجات جان عده‌ای دیگر از هموطنان جان خود را از دست دادند، تبریک گفت.
وی با بیان اینکه اگر امروز جبهه جنگ و هشت سال دفاع مقدس را نداریم، اما خوشحالیم در ارگانی خدمت می‌کنیم که هنور درب باغ شهادت باز است، افزود: نجات جان دیگران، رسالت و کار اصلی آتش‌نشانان است و شهدای گرانقدر آتش نشان با عبور از این گذرگاه درخشان، برای همیشه جاودانه شدند.
نژادرحیم با اشاره به اینکه اگر یک آتش‌نشان باشجاعت برای نجات یک کودک ماسک تنفسی خود را برداشته و در میان دود فراوان بر روی صورت کودک قرار می‌دهد و پس از مدتی کوتاه، خودش به شهادت می‌رسد، چون به جز نجات جان افراد به چیز دیگری فکر نمی‌کند، اظهار کرد: از این‌گونه افراد در سازمان آتش‌نشانی بسیار هستند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کاشمر با اعلام اینکه حادثه پلاسکو ایران را عزادار کرد، عنوان کرد: زبان از گفتن این همه شجاعت آتش‌نشانان و از صبر و استقامت خانواده‌ها، قاصر است.
وی اظهار کرد: در این حادثه، آتش نشانان تمام تلاش خود را به کار بردند تا افرادی را که در محل حضور داشتند را از داخل ساختمان خارج کنند که در این راه جان خود را از دست دادند.
نژادرحیم با اشاره به اینکه یک آتش نشان وقتی وارد صحنه حادثه می‌شود، تمام فکر و ذهنش نجات جان و مال شهروندان است و غیر از آن به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کند، از آتش نشانان به عنوان قهرمانان بی‌ادعا نام برد و گفت: در این شغل فقط باید سوخت تا پرواز کرد.
captcha