حادثه پلاسکو زنگ خطری برای تجهیز و نوسازی ساختمان‌های فرسوده
کد خبر: 3564595
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶

حادثه پلاسکو زنگ خطری برای تجهیز و نوسازی ساختمان‌های فرسوده

گروه سیاسی: امام جمعه کرج با تسلیت جان‌باختن تعدادی از هموطنان به ویژه آتش‌نشانان در حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران، گفت: این حادثه هشداری برای مسئولان است تا راه‌هایی برای پیشگیری و تجهیز ساختمان‎ها بیابند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، یکم بهمن در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کرج با اشاره به واقعه ساختمان پلاسکو در تهران، به همه مردم به‌ ویژه آتش‌نشانان تسلیت گفت.
وی در ادامه به تلاش خالصانه آتش‌نشانان شهید اشاره کرد و افزود: این عزیزان باشهامت خودشان را به خطر انداختند تا هم‌وطنانشان در آسایش باشند.
خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید از وقایعی که اتفاق می‌افتد، عبرت بگیرند، بیان کرد: مسئولان قوانین مربوط به بیمه‌ها، استحکام ساختمان‌ها و بافت فرسوده شهری را جدی بگیرند.
امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه مسئولان در خصوص مسائل مربوط به ایمنی در شهر نباید مسامحه کنند، گفت: مردم این امور را ساده تلقی نکنند و نسبت به تدابیر ایمنی در شهر اهتمام داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه بلایای طبیعی و حتی غیرطبیعی موردی نیست و خبر نمی‌کند، گفت: آمادگی لازم برای مواجه با بلایای طبیعی باید فراهم شود و مردم نیز باید در این زمینه آموزش لازم را دیده تا در مواقع بحران آمادگی لازم را داشته باشند.
حسینی همدانی ابرازکرد: مردم در موارد این‌چنینی اگر توان کمک ندارند مانع کمک‌رسانی نشوند و این فرهنگ باید تمرین و آموزش داده شود تا این‌گونه نباشد که مسیر خدمات‌رسانی را مسدود کرده و اگر سدی ایجاد شده و خسارتی بابت این ممانعت درست شود باید افراد پاسخگو باشند.
امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به فرارسیدن بهمن ماه و اشاره به مناسبت‌های این ماه از جمله هفت بهمن تحصن روحانیون برای مخالفت با طاغوت، اشغال نظامی فرودگاه برای جلوگیری از بازگشت امام (ره) به ایران اسلامی، گفت: این اتفاقات مهم زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.
این مسئول همچنین به خبری در خصوص واردات دسته بیل و دسته کلنگ از کشورهای روسیه، آذربایجان، اوکراین و گرجستان اشاره کرد و گفت: بسیار شنیده‌ایم که باید از تولید داخلی حمایت کرد این در حالی است که شنیدن این قبیل اخبار جای تأسف دارد.
وی با تاکید بر اینکه واردات اجناسی که در داخل تولید می‌شود منجر به تورم و بیکاری در کشور می‌شود، گفت: گفتمان اقتصاد مقاومتی برای مدیرانی که اقدام به واردات این‌گونه کالاها می‌کنند باید دوباره بازگو شود.
این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های داخلی و لزوم استفاده از توان داخلی گفت: به عنوان مثال در تبریز اقدامات قابل تقدیری انجام شده که به هیچ وجه کالاهایی مانند کفش که تولید خودشان نیست را به شهر راه نمی‌دهند و اجازه ورود این کالاها را به تبریز ندادند.
امام جمعه کرج با بیان اینکه این تصمیم‌گیری و اهتمام به کالاهای تولید داخل باید به عنوان الگو مورد توجه و اهتمام اصناف در البرز قرار گیرد، افزود: همه صنوف اگر چنین حرکاتی داشته باشند دارای آثار و برکات فراوانی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد وحدت و همدلی تاکید کرد و گفت: درشت‌گویی و ناسزا گفتن خلاف اخلاق است گاهی افراد نمی‌توانند منتقد خود را مجاب کنند آن زمان است که دهان به درشت‌گویی باز می‌کنند.
خطیب جمعه کرج در پایان با بیان اینکه درشت‌گویی از مسئولان عالی‌رتبه مورد انتظار نیست، گفت: این‌گونه سخن گفتن مشکلات را چند برابر کرده و راه تعامل سازنده را مسدود می‌کند.

captcha