بی‌نیازی از پرده‌های بالا در تلاوت معنا‌محور
کد خبر: 3560663
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
مهدی غلام‌نژاد در جلسه آموزش قرآن بیان کرد:

بی‌نیازی از پرده‌های بالا در تلاوت معنا‌محور

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه قرآن مهدی غلامنژاد، قاری ممتاز قرآن شب گذشته با حضور اهالی سعیدآباد در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر برگزار شد.

جلسه قرآن مهدی غلامنژاد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن مهدی غلام‌نژاد، قاری ممتاز قرآن، شب گذشته به نشانی شهریار، سعیدآباد، جاده اصلی، مسجد صاحب الزمان(عج) با حضور پرشور قاریانی از سعیدآباد و اطراف برگزار شد.
غلام‌نژاد پس از تلاوت یکی از قاریان حاضر در جلسه به نکاتی در مورد تلاوت‌های صوت محور اشاره و بیان کرد: در تلاوت‌های صوت‌محور، تمام حواس قاری و مستمع به سمت صوت و جذابیت‌های صوتی معطوف می‌شود، این در حالی است که اگر تلاوت معنامحور باشد، شاید اصلاً نیازی به خواندن پرده‌های بالای صوتی نباشد.
قاری ممتاز قرآن افزود: معمولاً قاریان مصری اقدام به خواندن محدوده قرار در پرده‌های بالا می‌کنند، حال اگر یک قاری بخواهد در پرده‌های پائین تلاوتش را شروع کند قطعاً نیاز به جواب و جواب جواب در خواندش احساس می‌شود در واقع می‌توان به این شیوه تلاوت کرد که محدوده قرار را در پرده‌های بالا خواند، اما پر هیجان که دیگر نیازی به خواندن جواب الجواب هم نباشد.
این جلسه که با شام ولادت امام حسن عسکری(ع) مصادف بود تحت تأثیر این ولادت بود و در اواسط جلسه برای دقایقی حاضران در جلسه به مولودی‌خوانی پرداختند و مجدداً جلسه قرآن ادامه پیدا کرد، هم‌چنین حاضران جلسه در پایان، میهمان سفره احسان قرآن بودند.
در پایان یادآور می‌شود جلسه قرآن مهدی غلامنژاد، قاری ممتاز قرآن روزهای شنبه به نشانی شهریار، سعیدآباد، جاده اصلی، مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار می‌شود.
غلامنژاد در ابتدای این جلسه به قرائت آیات 23 تا 34 سوره ابراهیم(ع) پرداخت که در ادامه ارائه می‌شود.
تلاوت مهدی غلامنژاد
دریافت
کد



captcha