طلبه شهیدی که راه رسیدن به آرامش را آیه قرآن دانست
کد خبر: 3552747
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

طلبه شهیدی که راه رسیدن به آرامش را آیه قرآن دانست

آرزوی من شهادت و پیروزی جهان اسلام است و این که به اوج کمال انسانیت برسم. البته در زندگی ‌ام که خدمت چشمگیری به اسلام و وطن عزیزم ایران کرده باشم چون من به این آیه شریفه رسیده ‌ام:…

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شفقنا نوشت: شهید محمّدتقی ندافی فرزند علی اکبر در اولین روز آذر ۱۳۴۲ در بندرگز متولد شد و پس از سپری کردن دوران کودکی وارد دبستان شد.
از آنجا که پدرش کارمند بهداری بود، در سال ۱۳۵۵ به شهرستان ساری نقل مکان کردند و او تا پایان دوران راهنمایی، در آنجا مشغول به تحصیل بود. وی در سال ۱۳۵۷ به بندرگز بازگشت و نزد عموی خود زندگی کرد.
در این سال که پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت با شور انقلابی خود به صحنه مبارزه با رژیم ستمشاهی وارد گشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در تشکیل هسته اولیه کمیته انقلاب اسلامی و بسیج شهرستان بندرگز نقش عمده ای ایفا کرد. وی همچنین برای خنثی کردن تبلیغات مسموم منافقین، به شهرستان گرگان و شهرهای همجوار هجرت کرد.
شهید ندافی در سال ۱۳۵۹ در حوزه علمیّه «امام صادق (ع)» گرگان ثبت نام کرد. وی در ابتدای جنگ تحمیلی با پیروی از بنیانگذار انقلاب اسلامی اعزام جبهه شد. ابتدا به جبهه کردستان رهسپار گردید و از آنجا با گروه شهید چمران آشنا شد و در عملیّات برون مرزی حماسه ها آفرید.
محمدتقی در سال ۶۱ به همراه این گروه در عملیّات فتح المبین شرکت نمود و در تاریخ ۴/۱/۶۱ در منطقه عملیاتی شوش بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر این شهید پس از تشییع در گلزار شهدای بندرگز به خاک سپرده شد.
* قسمتی از وصیت نامه شهید
چون من عازم سفر شهادتم از ایزد متعال، پیروزی اسلام و طول عمر امام را می‌ طلبم. این وصیت نامه را می ‌نویسم تا این که به آخرین و بلندترین وظیفه ‌ام عمل کرده باشم.
آرزوی من شهادت و پیروزی جهان اسلام است و این که به اوج کمال انسانیت برسم. البته در زندگی ‌ام که خدمت چشمگیری به اسلام و وطن عزیزم ایران کرده باشم؛ چون من به این آیه شریفه رسیده ‌ام: «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» هرگز به نیکی نخواهید رسید مگر این که از آن چه بیشتر دوست می ‌دارید، انفاق کنید.
منبع: کنگره شهدای روحانی استان گلستان، عرشیان روحانی.

captcha