تاکید بر نقش متولیان امامزادگان و مساجد در رونق افزایی این اماکن
کد خبر: 3550640
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
حجت الاسلام نکونام:

تاکید بر نقش متولیان امامزادگان و مساجد در رونق افزایی این اماکن

گروه فرهنگی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر افزایش برکات امامزادگان با توجه به تقویت متولیان آن‎ها تاکید کرد و گفت: متولیان امامزادگان و مساجد باید با ایجاد فضایی شاد و مفرح، استقبال از جوانان ونوجوانان علاقمند و تامین امکانات اساسی بقاع متبرکه در رونق این اماکن نقش ویژه‌تری ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام محمدعلی نكونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، صبح امروز 13 آذر در همایش ملی «یاوران وقف» که در مجتمع فرهنگی تفریحی لاله شهرکرد برگزار شد، با اشاره ارزش بالای چنین جلساتی که در آن احساس عبادت خدا است، گفت: این همایش برای تقویت دین خدا برگزار شده است و خداوند به لحظه لحظه آن پاداش می‌دهد.
حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه واقفین افرادی با نگاه خیرمندانه هستند، افزود: اگر انسان در زندگی دنیا خیر می‌خواهد باید عمل خیراندیشانه انجام دهد.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: عمر انسان کوتاه است پس باید بسیار آگاه باشد که این عمر کوتاه مرتع شیطان واقع نشود بلکه مرتع پیامبران الهی باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ماندگاری اعمال خیرخواهانه و نیک انسان پس از مرگ او، افزود: چه خوب است اگر در فرصت باقی مانده از عمر خود بتوانیم کاری خیرمندانه چون وقف انجام دهیم و پاداش ابدی را از آن خود کنیم.
حجت الاسلام نکونام با تاکید  بر تربیت صحیح فرزندان، اظهار کرد: فرزندانی تربیت کنید که در خدمت به دین کوشا باشند نه به گونه‌ای که در جامعه رها شوند.
وی با اشاره به اینکه از مهمترین خیراندیشی‌ها در دنیا باقی نهادن کتاب و علم است، تصریح کرد: کتاب و علم به عنوان صدقه جاریه محسوب می‌شوند که برکات آن در آخرت نیز به نویسنده و منتشرکننده خواهد رسید.
امام جمعه شهرکرد هدف انسان از آفرینش را فانی شدن در دنیا ندانست و ابراز کرد: انسان با رنگ خدایی گرفتن باقی می‌ماند اما اگر به چیز دیگری جز خدا متصل شد قطعا فانی خواهد شد.
وی بر افزایش برکات امامزادگان با توجه به تقویت متولیان آن‎ها تاکید کرد و گفت: متولیان امامزادگان و مساجد باید با ایجاد فضایی شاد و مفرح، استقبال از جوانان ونوجوانان علاقمند و تامین امکانات اساسی بقاع متبرکه در رونق این اماکن نقش ویژه‌تری ایفا کنند.
امام جمعه شهرکرد به خودشکنی در عرصه‌های مختلف دینی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف انسان دیدن تکلیف الهی و معنوی اوست که باعث عدم خودبینی در انسان می‌شود.
captcha