موقوفات قرآنی در گرمسار نیاز امروز جامعه هستند
کد خبر: 3550437
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

موقوفات قرآنی در گرمسار نیاز امروز جامعه هستند

فرماندار گرمسار با بیان اینکه هفته وقف زمانی مناسب برای ترویج این سنت حسنه است، گفت: امروز گرمسار به موقوفات قرآنی بیش از پیش نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهر نوشت: داریوش طاهری ضمن بیان اینکه وقف قرآنی باید در جامعه ترویج یابد، ابراز کرد: جامعه در پناه قرآن از تمام گزندهای فرهنگی و اجتماعی در امان خواهد بود.
وی افزود: امروز دشمنان ما به دنبال ترویج فرهنگ غربی در قالب تهاجم فرهنگی هستند که توجه به مفاهیم قرآنی می تواند یکی از راه های مقابله با این هجمه باشد.
بقاع متبرکه اهمیت ویژه ای در جامعه دارند
فرماندار گرمسار در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت بقاع متبرکه در جامعه اسلامی، گفت: بقاع متبرکه حلقه وصل مردم با خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است که در فرهنگ مردم ایران اسلامی به عنوان زیارتگاه هایی ویژه نقش آفرینی می کنند.
طاهری بیان داشت: امروز بسیاری از مردم در زمان مشکلات و حتی در زمان خوشی‌ها به آنجا مراجعه و آرامش و آسایش خود را در کنار حرم و مرقد این بزرگواران جست‌وجو می‌کنند لذا ایجاد فضای معنوی و زمینه‌سازی برای حضور پرشور مردم در بقاع متبرکه به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری مجموعه اوقاف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که ارتقای وضعیت بقاع متبرکه، ارتقای معنویات در جامعه را به همراه دارد.
وی افزود: بقاع متبرکه یکی از راه های ترویج معنویات در جامعه هستند که مسئولان شهرستان گرمسار می بایست به این مهم نگاه ویژه ای داشته باشند.
اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردمی نتیجه می دهد
فرماندار گرمسار همچنین با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: وقف در زمره سیاست های اقتصادی است که با مشارکت آحاد جامعه می تواند به معیشت جامعه کمک شایانی کند همچنین وقف می تواند در راستای بهبود معاشیت اتصادی آحاد جامعه که در زمره سیاست های اقتصاد مقاومتی است، ایفای نقش کند.
طاهری همچنین افزود: تجمیع برنامه‌های فرهنگی ضمن تقویت روحیه اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولان می تواند افزایش سطح کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی بین دستگاهی را به همراه داشته باشد و مسئولان می بایست در راین راستا تلاش داشته باشند.
وی بیان داشت: هفته وقف فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه و گسترش فعالیت های معنوی است.
پروژه بهسازی بقاع متبرکه گرمسار آغاز شد
رئیس اوقاف و امور خیریه گرمسار نیز در این مراسم، از آغاز عملیات هم‌سطح‌سازی قبور امامزادگان طاهر و مطهر (ع) این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم یکی از برنامه‌های اجراشده توسط مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان بود که به مناسبت دهه وقف در دستور کار این مجموعه قرار گرفت.
حجت الاسلام علی نفری افزود: همزمان با این پروژه عمرانی، عملیات ساخت سر در ورودی امامزاده عبدالله (ع) آرادان و ساخت و نصب در و پنجره ورودی امامزاده عاقب (ع) ایوانکی نیز در حال اجراست که برای پیشرفت بهتر و سریع‌تر کار، نیازمند کمک و مساعدت خیران و نیکوکاران خواهیم بود چرا که  زیبایی و نظافت محیط بقاع متبرکه یکی از نکاتی است که در جذب زائران و آسایش و رفاه آنان تأثیرگذار است و این امر نیازمند نگاه ویژه واقفان نیک اندیش است.
وی افزود: در سال جاری در زمینه عمرانی اقدامات خوبی در بقاع متبرکه سطح دو شهرستان گرمسار و آرادان انجام شده که از آن جمله، می‌توان به هم‌سطح‌سازی قبور و ساخت سالن چندمنظوره امامزاده علی‌اکبر (ع)، تعمیر و بازسازی امامزاده خلیل‌الله (ع)، سفیدکاری شبستان و نمای بیرونی امامزاده سلطان شاه نظر (ع) در آرادان و ساخت سر در ورودی امامزاده پنج تن (ع)، آینه‌کاری شبستان امامزاده شمس‌الدین (ع)، و مرمت و احداث جاده دسترسی و احداث سرویس بهداشتی امامزاده شاهزاده حسین (ع) را می توان اشاره کرد.

captcha