حمایت اقتصادی از تولیدکنندگان محتوای اسلامی در فضای مجازی
کد خبر: 3548201
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
فیروزآبادی عنوان کرد:

حمایت اقتصادی از تولیدکنندگان محتوای اسلامی در فضای مجازی

گروه شبکه‌های اجتماعی: دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه بسته‌ای از خدمات دولت الکترونیک در دهه فجر آماده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، گفت: توصیه ما برای این شبکه این است که مدل‌های اقتصادی ایجاد شود و در این مدل‌ها کسانی که تولید‌کننده محتوای اسلامی-ایرانی هستند به فراخور زحماتی که در تولید محتوا می‌کشند، پاداش اقتصادی مناسب دریافت کنند.

سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین ‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص شبکه ملی اطلاعات و تامین خوراک و محتوای این شبکه، گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته مقرر شد، فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، در دهه فجر افتتاح شود که در این خصوص به خدمات دولت الکترونیک نیز تمرکز بیشتری خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسته‌ای از خدمات دولت الکترونیک در دهه فجر آماده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، افزود: رویکرد ما در شبکه ملی اطلاعات تشویق افراد برای تهیه محتوا‌های اسلامی-ایرانی است. توصیه ما برای این شبکه این است که مدل‌های اقتصادی ایجاد شود و در این مدل‌ها کسانی که تولید‌کننده محتوای اسلامی-ایرانی هستند به فراخور زحماتی که در تولید محتوا و مخاطبی که جذب می‌کنند بتوانند پاداش اقتصادی مناسب را دریافت کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه هماهنگی و درخواست ما از وزارت ارتباطات برای پیش‌بینی محتوا و پاداش اقتصادی انجام شده است، گفت: وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی در جهت بهره‌وری مناسب از شبکه ملی اطلاعات در حرکت هستند. به طور مثال ما بعد از راه‌اندازی آی اس پی‌ها و خریدن پهنای باند داخلی، تولید محتوا را در برنامه کاری قرار دادیم، البته نواقص و کاستی‌ها هم وجود دارد، لذا به این سمت در حال حرکت هستیم که پهنای باند داخلی ارزشمند و قابل ارزشی خریداری کنیم.

فیروز آبادی با بیان اینکه محتوای مربوط به سبک زندگی اسلامی-ایرانی در اولویت تولید شبکه ملی اطاعات قرار دارد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم کسانی که محتوا دارند و تولید محتوا می‌کنند و محتوایشان مورد توجه مردم است بتوانند درآمد‌های اقتصادی مناسب را برای توسعه کارشان داشته باشند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص پاک‌سازی فضای مجازی هم گفت: برای پاکسازی هوشمند فضای مجازی دستگاه‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفتند و میزان‌ کارایی هر کدام از این دستگاه‌ها در دو سال اخیر بهبود پیدا کرد، اما متاسفانه متناسب با آن تولید اطلاعات غیراخلاقی نیز گسترش داشته است.

وی موثرترین راهکاره مقابله با آسیب‌های فضای مجازی را آموزش خانواده‌ها دانست و افزود: باید به والدین ‌آموزش داده شود تا بسیاری از آسیب‌ها در نوجوانی کاهش پیدا کند. همه مردم و دستگاه‌ها باید وارد شوند و از همه ظرفیت‌های دینی، پژوهشی، رسانه‌ای و صدا و سیما استفاده کنیم تا بتوانیم شاهد تحول و کاهش آسیب در این فضا باشیم.

captcha