آماده همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه ترویج مراقبت معنوی
کد خبر: 3543816
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
معاون پرستاری وزرات بهداشت در غرفه ایکنا:

آماده همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه ترویج مراقبت معنوی

گروه سلامت: معاون پرستاری وزرارت بهداشت از غرفه خبرگزاری ایکنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد میرزابیگی، معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا به اهمیت موضوع مراقبت معنوی پرداخت؛ وی همچنین خواستار همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان در رابطه با ایجاد نشست‌های مشترک و کنگره‌های علمی حول موضوع مراقبت معنوی شد.

به گزارش ایکنا معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین طی نشست خبری که در این نمایشگاه برگزار شد با تشریح مسایل مهم حوزه پرستاری در طول سه سال اخیر دولت یازدهم اظهارکرد: 24 بخشنامه، ابلاغیه و دستورالعمل در حوزه پرستاری در طول این مدت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده و بخشی نیز در حال اجرا است.

وی افزود: این سؤال پیش می‌آید اثر این بخشنامه‌ها چگونه دیده می‌شود، بر این اساس در حوزه نیروی انسانی 16 هزار پرستار در طرح تحول سلامت استخدام شدند، همچنین با کمک خرید خدمت، شرکتی و اضافه کردن نیروهای طرحی، موقت و بهره‌گیری از دانشجویان پرستاری - میزان افزایش پرستار را در دستور کار قرار دادیم.

 معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: برای ترمیم دراز مدت بحث پرستاری افزایش ظرفیت دانشکده‌های پرستاری را در نظر داریم، کما اینکه ظرفیت‌های پرستاری را از دو سال قبل نیز افزایش دادیم.

میرزابیگی به بحث آموزش پرداخت و عنوان کرد: بخشنامه‌ای داشتیم که در حوزه بالینی‌سازی پرستاران بود، همچنین جذب هیات علمی اعضای بالینی نیز اجرا خواهیم کرد. در حوزه آموزش نیز بحث افزایش مقطع کارشناسی ارشد را مدنظر داریم، همچنین باز کردن راه برای ادامه تحصیل پرستاران و نیز تصویب دوره‌های کوتاه مدت از لیسانس به فوق لیسانس پرستاران که به سازمان نظام پرستاری سپردیم.

معاون وزیر بهداشت درباره نظام پرداخت نیز گفت: حقوق پرستاران مانند همه کارکنان دولت است، بنابراین تبدیل وضعیت پرستاران نیز بهتر می‌شود، درباره سختی کار و نوبت کاری و بسیاری از مسایل حقوق و دستمزد نیز از طریق دولت صورت می پذیرد. نظام پرداخت یکی از 24 برنامه پرستاری بود که جزو دستاوردهایمان است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: در بحث کارانه‌ها نیز تغیرات مثبتی صورت پذیرفت ولی یک اشکال بزرگ وجود دارد و آن بحث عقب ماندگی حقوق ها است زیرا سازمانهای بیمه‌گر مدت 5 تا 12 ماه بدهی‌های خود در بیمارستانها را پرداخت نکردند. این تاخیرها به مقدار یک تا سه ماه پذیرفتنی است ولی بیش از سه ماه توجیه ندارد.

وی یادآور شد: دو خواهش از پرستاران نیز دارم تا با اجرای بخشنامه‌ها - همراه با نظارت و همراهی پرستاران در تمام بیمارستان‌ها صورت پذیرد. همچنین با نهادهای پرستاری نیز در تعامل باشند تا از ظرفیت‌های همه آنها بهره مند شویم.

 

captcha