همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات ایران و عراق برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین
کد خبر: 3543787
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
واعظی در نشست خبری عنوان کرد:

همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات ایران و عراق برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

گروه جامعه: واعظی در نشست خبری خود اظهار کرد: با هماهنگی‎هایی که با وزارت ارتباطات عراق صورت گرفته‌، بنا شده است که در مسیر نجف به کربلا و اطراف حرم امام حسین(ع) به زائران حسینی اینترنت ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز یکشنبه 16 آبان در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.
براساس این گزارش، واعظی در ابتدا درباره آزادسازی پهنای باند اینترنت اظهار کرد: در مورد پهنای باند، آنچه که تاکنون به ما ابلاغ شده، این است که پهنای باندی که در داخل تولید می‌شود، آزاد است اما در مورد آن پهنای باندی که در خارج از کشور تولید می‌شود باید مسائل نظارتی و امنیتی و همکاری با سایر دستگاه‌ها طی شود.
وی ادامه داد: این رویه کنونی ادامه می‌یابد و اگر قرار است تغییراتی در این زمینه به وجود بیاید باید مجلس و شورای عالی امنیت ملی مجوزهای لازم را اعطا کنند.
وزیر ارتباطات درباره زیرساخت‌های ارتباط روستایی و سلامت الکترونیک نیز اظهار کرد: موضوع سلامت الکترونیک، یکی از پروژه‌های جدی است که زیرساخت‌های آن در شبکه ملی اطلاعات تا 90 درصد آماده شده است. همچنین به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول داده‌ایم که بقه موارد هم طی شود.
وی افزود: به تازگی جلسه‌ای با جناب آقای دکتر هاشمی، وزیر بهداشت برگزار کردیم و جلسه بعدی درباره این موضوع نیز دوهفته دیگر است تا این مشکلات برطرف شود. یکی از خدمات مشترک بین وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات در آینده در شهر و روستا، در مورد مسئله سلامت الکترونیک است.
واعظی اظهار کرد: امیدواریم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به ما ملحق شود تا با همگانی کردن سلامت الکترونیک، مردم بتوانند سلامت بهداشتی خود را بهتر حفظ کنند و در مصرف دارو و هزینه‌های مروبط به آن نیز صرفه‌جویی شود و امیدواریم هرچه زودتر شاهد عملی شدن این مسئله باشیم.
وزیر ارتباطات درباره تعرفه تلفن ثابت برای خریداری نیز اظهار کرد: مصوبه این است که در این زمینه باید ابتدا صد هزار تومان به صورت نقدی و صد هزار تومان بعدی به صورت اقساط پرداخت شود، مگر اینکه برخی ترجیح دهند که به جای صدهزار تومان قسطی، هشتاد هزار تومان به صورت نقدی پرداخت کنند و اگر چنین توافقی صورت گیرد، هیچ منعی ندارد.
وی ادامه داد: جرایم متعددی از سوی سه اپراتور تعیین شده و بنا شده است هر تخلفی متناسب به خودش مجازات شود و معاونت نظارت بر رگلاتوری هم این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند که حقوق مردم جبران شود.
وزیر ارتباطات درباره تمهیدات وزارت ارتباطات برای پیاده‌روی اربعین نیز اظهار کرد: از دو سال قبل که مردم برای زیارت اربعین مشرف شدند، با مشکلاتی مواجه شدند بنابراین کمیته‌ای را تشکیل دادیم که همه مشکلات را مورد بررسی قرار داد و برخی از این مشکلات را در سال گذشته برطرف کردیم.
واعظی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، امیدواریم این مشکلات در سال جاری کمتر باشد و با وزیر ارتباطات عراق هم هماهنگی‌های لازم را داشته‌ایم و قرار شده است در مسیر نجف به کربلا و همچنین در اطراف حرم، به مردم اینترنت ارائه دهیم.
وی یادآور شد: همچنین بنده از وزیر ارتباطات عراق دعوت کرده‌ام تا امروز به تهران سفر کنند و امیدواریم در مذاکراتمان بتوانیم همه مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم تا خدمات بهتری به زائران اربعین حسینی ارائه شود.
وزیر ارتباطات درباره کاهش هزینه‌های اینترنت نیز اظهار کرد: ما یکبار در حدود یکسال و نیم قبل، هزینه اینترنت را حدود بیست درصد کاهش دادیم اما بنا شده است که اگر مردم بتوانند اینترنت را به صورت خُرد خریداری کنند، هزینه اینترنت تا 17 درصد و اگر زیاد خریداری کنند، تا 33 درصد کاهش یابد.
واعظی درباره هزینه اینترنت موبایل هم گفت: هزینه اینترنت موبایل هم از 14 ریال به 4 ریال کاهش پیدا کرده است و اگر هم کسی موارد فوق را رعایت نکرد،  مردم می‌توانند این موارد را به تلفن 195 گزارش دهند.
وی درباره رفع فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در این زمینه تصمیم گرفته است و خودش هم باید انجام دهد، آنچه ما قول داده‌ایم این است که با توجه به نقش شبکه‌های اجتماعی در افزایش آگاهی مردم، اگر این شبکه‌ها مسائل غیراخلاقی را ترویج نکنند، رفع فیلتر شوند و بر تصمیم خود پایبندیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: دولت از ابتدای روی کار آمدن، دسترسی آزاد مردم به اطلاعات را یکی از برنامه‌های جدی خود معرفی کرده است و به طور جدی هم به دنبال این مسئله هستیم که مردم از این شبکه‌ها استفاده کنند.
واعظی درباره شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: ذهنیتی برای مردم درست شده بود که اگر شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کنیم، محدودیت‌هایی برای سایر فعالیت‌های مردم ایجاد می‌شود اما سازوکارهایی را طراحی کرده‌ایم که دسترسی به این شبکه با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر انجام شود.
captcha