روز ‌‌پرکار ایکنا؛ دولتی و مجلسی، قاری، نویسنده و هنرمند آمدند
کد خبر: 3543658
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
غرفه ایکنا در روز دوم نمایشگاه مطبوعات/

روز ‌‌پرکار ایکنا؛ دولتی و مجلسی، قاری، نویسنده و هنرمند آمدند

گروه جامعه: غرفه ایکنا در روز دوم بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، میزبان شخصیت‌های مختلفی از نمایندگان مجلس تا هنرمندان و نویسندگان بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، روز دوم بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات، به دلیل برگزاری مراسم افتتاحیه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور، با تأخیر آغاز شد.
بنابراین گزارش، غرفه ایکنا در روز دوم نمایشگاه، میزبان شخصیت‌های مختلفی بود که اولین مهمان، رحیم خاکی، قاری مراسم افتتاحیه این دوره از نمایشگاه بود.
همچنین مرتضی سلیمی، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، از نحوه و وضعیت آمادگی این سازمان برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین سخن گفت.
سلیمی در غرفه ایکنا از آمادگی کامل نیروهای امداد هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای تأمین خدمات سلامت زوار در ایام اربعین حسینی خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود دعایی، سرپرست مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات، مهمان دیگر غرفه ایکنا بود که در سخنان خود اظهار کرد: خبرگزاری قرآنی باید با تکیه بر واقعیات، خبررسانی کند.
رضا رفیع، طنزپرداز نیز که همزمان با حجت‌الاسلام دعایی در غرفه حضور یافته بود، در گفت‌وگویی عنوان کرد: زبان طنز می‌تواند ابزار مؤثری برای تبلیغ آموزه‌های قرآنی باشد.

 گزارش
مسعود زریبافان، رئیس سابق بنیاد شهید، نیز ضمن حضور در جمع خبرنگاران ایکنا اظهار کرد: کسانی‌که می‌خواهند فعالیت قرآنی انجام دهند باید در عمل و کردار نیز پایبند به قرآن باشند.
تیمسار ملایری، فرمانده آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز دیگر مهمان خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بود که در سخنان خود بر افزایش قدرت ارتش در دوران پس از انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: امروزه ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه ولایت فقیه، توانسته است قدرت کافی پیدا کند در حالیکه قدرتش در دوران قبل از انقلاب، یک قدرت پوشالی بود.
چند نماینده سابق و کنونی مجلس شورای اسلامی نیز، امروز به عنوان مهمان حضور پیدا کردند و از جمله عطاءالله حکیمی، نماینده رودبار در مجلس نهم که در گفت و گو با خبرنگار ایکنا  به بحث درباره سیاست‌های انتخابات و همچنین سیاست‌های خانواده ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب پرداخت
حکیمی اظهار کرد: تحقق سیاست‌های انتخابات نیازمند گسترش شفافیت است؛ چراکه وجود فساد مالی در عرصه انتخابات، همواره یکی از مشکلات جدی در کشور بوده است.
وی همچنین درباره راهکارهای تحقق سیاست‌های خانواده ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: برای توسعه اقتصادی کشور در راستای بهبود وضعیت معیشت خانواده‌ها باید بخش خصوصی به میدان بیاید تا با توسعه سرمایه‌گذاری، شاهد توسعه اشتغال در کشور و رفع مشکلات اقتصادی خانواده باشیم و تحقق این امر بر عهده دولت است.
سیدحسن حسینی شاهرودی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس دهم نیز به بحث درباره طرح بانکداری اسلامی که در مجلس در حال بررسی است و همچنین سیاست‌های خانواده ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب پرداخت.

گزارش
وی درباره وضعیت تسهیلات قرض‌الحسنه در نظام بانکی اظهار کرد: بانک‌ها به اندازه کافی، منابع قرض‌الحسنه در اختیار دارند اما تاکنون گزارشی در مورد نحوه هزینه‌کرد این منابع منتشر نشده است.
همچنین احسان علمی، مدیر شبکه عربی هدهد نیز دیر مهمان خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بود، که برنامه‌های این شبکه در زمینه قرآنی و دینی را تشریح کرد.
میرجلال‌الدین کزاری، استاد سرشناس ادبیات فارسی، نیز در مدت زمان تقریبا طولانی که در این غرفه حضور داشت، اهمیت توجه به مسائل دینی در ادبیات کودکان و نوجوانان را مورد تأکید قرار داد.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در غرفه ایکنا به بحث درباره راهکارهای تحقق سیاست‌های خانواده و همچنین اهمیت توجه به اخلاق در عرصه رسانه و فعالیت‌های مطبوعاتی پرداخت.

گزارش
براساس این گزارش، دکتر جمشید کرمانچی، مسئول درمان معاونت درمانی وزیر بهداشت، نیز با حضور در غرفه ایکنا، به بحث درباره اهمیت سلامت در قرآن پرداخت و گفت: سلامتی ما امانتی از جانب خداوند است و هرگونه لطمه در این سلامتی، خیانت در امانت محسوب می‌شود.
دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزارت بهداشت در مورد اقدامات وزارت بهداشت در راستای راهپیمایی اربعین سخن گفت. وی اظهار کرد: وزارت بهداشت آمادگی کاملی در زمینه ارائه خدمت‌های بهداشتی و درمانی به زوار اربعین دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، دیگر مهمان امروز، اهمیت اخلاق در عرصه فعالیت‌های مطبوعاتی و نقش رسانه در تقریب مذاهب را مورد تأکید قرار داد.
مرتضی غرقی، خبرنگار واحد مرکزی خبر و کارشناس رسانه نیز دقایقی مهمان خبرنگاران ایکنا شد و در گفت‌وگویی به جایگاه اخلاق رسانه و نقش رسانه‌ها در بصیرت‌افزایی اشاره کرد.
در آخرین دقایق برپایی نمایشگاه، پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور نیز در غرفه این خبرگزاری حضور یافت و به گفت و گو درباره آمادگی نیروهای اورژانس سراسر کشور در ایام اربعین در جهت خدمت رسانی به زوار پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی اوصیا، مدیرکل پژوهشی جامعه المصطفی(ص)، مصطفی اشتری، مؤلف و پژوهشگر، غلامحسین زمان‌آبادی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران، یعقوب‌زاده، رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی، ابوالفضل جلیلی، کارگردان سینما، علی وقف‌چی، عضو کمیسیون کساورزی مجلس و ... دیگر مهمانان غرفه ایکنا در روز دوم نمایشگاه مطبوعات بودند.
یادآور می‌شود بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات، طی روزهای چهاردهم تا بیست و یکم آبان‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و غرفه ایکنا در طبقه همکف، شماره 307 برقرار است.

captcha