همایش استانی رهروان زینبی در امامزادگان شاخص استان قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3537493
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

همایش استانی رهروان زینبی در امامزادگان شاخص استان قم برگزار می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: همایش ویژه استانی «رهروان زینبی» با سخنرانی حجت‌الاسلام مومنی عصر روز جمعه 23 مهرماه در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) شهر مقدس قم و همچنین امامزادگان شاخص استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همایش «رهروان زینبی» همزمان با دوازدهمین روز محرم به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار خواهد شد.

این همایش ویژه بانوان بوده و موضوع آن، صبر و استقامت حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا و نقش ایشان در انتشار پیام این حادثه عظیم تاریخی است.

برگزاری این همایش در امامزاده علی بن جعفر(ع) شهر مقدس قم

امامزاده علی بن جعفر(ع) شهر مقدس قم یکی از امامزادگان شاخص این استان است که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تدارک ویژه ای جهت برگزاری باشکوه این همایش در نظر گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در این مراسم سخنرانی می‌کند و حاج عباس حیدرزاده از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و ذکر مصیبت می‌پردازد.

همچنین قرار است بر اساس قرعه‌کشی که در پایان صورت می‌گیرد، کمک هزینه اعزام به عتبات عالیات به 10 نفر از بانوان شرکت‌کننده در همایش اهدا شود.

برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای گروه سرود عاشورایی از دیگر برنامه‌های همایش رهروان زینبی در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) خواهد بود که از ساعت 15:30 روز جمعه آغاز می‌شود.

همچنین طی هماهنگی قبلی، ده‌ها دستگاه اتوبوس برای حضور گسترده بانوان از اقصی نقاط شهر و استان قم در این همایش در امامزاده علی بن جعفر(ع) تدارک دیده شده است.

ضمنا همایش استانی «رهروان زینبی» در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) به صورت زنده از دو شبکه رادیویی معارف و صدای قم پخش خواهد شد.

برگزاری این همایش در امامزاده زینب(س) شهر کهک

حجت‌الاسلام رحمت جمشیدپور، مسئول اوقاف و امور خیریه کهک با اشاره به برگزاری همایش «رهروان زینبی» در بخش‌ها و شهرهای مختلف سراسر کشور اظهار کرد: بر این اساس در آستان مقدس امامزاده زینب خاتون(س) کهک نیز این همایش تدارک دیده شده است.

وی افزود: همایش رهروان زینبی در این بقعه متبرکه از ساعت 15:30 روز جمعه همزمان با دوازدهمین روز ماه محرم آغاز می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین رضا چهره‌قانی به سخنرانی پیرامون ابعاد واقعه عاشورا و نقش حضرت زینب(س) در پیام‌رسانی این حادثه عظیم می‌پردازد.

مسئول اوقاف و امور خیریه کهک خاطرنشان کرد: همچنین شاهد مداحی کربلایی علیرضا سلیمانی در این همایش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هدایا و متبرکاتی از حرم حضرت معصومه(س) برای اهدا به شرکت‌کنندگان در همایش رهروان زینبی بخش کهک در نظر گرفته شده است گفت: علاوه بر این و بر اساس قرعه‌کشی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس نیز به برخی از بانوان حاضر در همایش اهدا می‌شود.

برگزاری این همایش در امامزادگان زکریا(ع) و هادی(ع) خلجستان

حسین امینی‌، مسئول اوقاف و امور خیریه خلجستان خواه اظهار کرد: همایش «رهروان زینبی» با حضور بانوان عاشورایی، جمعه 23 مهرماه همزمان با دوازدهمین روز ماه محرم در خلجستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: آستان مقدس امامزدگان زکریا(ع) و هادی(ع) میزبان برگزاری این همایش هستند که از ساعت 16 روز جمعه آغاز می‌شود.

مسئول اوقاف و امور خیریه خلجستان با بیان اینکه سخنرانی و مداحی از جمله برنامه‌های این همایش خواهند بود گفت: همچنین اطعام و پذیرایی از شرکت‌کنندگان در همایش رهروان زینبی در دستور کار قرار دارد.

برگزاری این همایش در امامزاده طاهر(ع) بخش جعفریه قم

جهانگیر مرادی، رابط اوقاف و امور خیریه جعفریه با اشاره به میزبانی آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) برای برگزاری همایش «رهروان زینبی» در بخش جعفریه اظهار کرد: این همایش با حضور بانوان عاشورایی عصر روز شنبه 24 مهرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: سخنرانی، مداحی و پذیرایی از شرکت‌کنندگان، بخش‌های مختلف همایش رهروان زینبی را در این بقعه متبرکه تشکیل می‌دهند.

امیرمحسن سلطان احمدی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۲۰:۵۵
0
0
سلام شرایط برندگان عتبات عالیات چی هست چه باید بکنند؟؟
مادر من اسمش در اومده
captcha