تمهیدات آتش‌نشانی اهواز در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی
کد خبر: 3537029
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

تمهیدات آتش‌نشانی اهواز در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی

گروه اجتماعی: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز همانند سال‌های گذشته در راستای رعایت اصول و تدابیر پیشگیرانه و آمادگی هرچه بیشتر در مواجهه با حوادث احتمالی با توجه به حضور گسترده و خودجوش شهروندان در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، تمهیدات خاصی پیش‌بینی کرده و به اجرا خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به نقل از روابط عمومی آتش نشانی اهواز، امیر نجفی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز از پیش‌بینی تمهیدات ویژه برگزاری ایمن مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

وی اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز همانند سال‌های گذشته در راستای رعایت اصول و تدابیر پیشگیرانه و آمادگی هرچه بیشتر در مواجهه با حوادث احتمالی با توجه به حضور گسترده و خودجوش شهروندان در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، تمهیدات خاصی پیش‌بینی و به اجرا خواهد گذاشت.

وی گفت: آماده‌باش کامل نیروهای عملیاتی، شناسایی نقاط پر تردد و پر ازدحام و پر خطر و شناسایی نقاط پرخطر دارای محدودیت ترافیکی و ترددی و تعامل هرچه بیشتر و تاثیر گذار با دستگاه های امنیتی، انتظامی و امدادی از جمله این تمهیدات است.

نجفی ادامه داد: معاونین سازمان و مدیران مناطق چهارگانه عملیاتی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت کشیک در سازمان حضور خواهند داشت و همچنین گشت خودرویی مدیران مناطق چهارگانه عملیاتی در سطح شهر و کنترل وضعیت ایمنی مراسم انجام خواهد شد.

وی افزود: استقرار 7 دستگاه خودرو نیمه سنگین اطفاء حریق و امداد و نجات در نقاط پر تجمع عزاداران حسینی، استقرار 4 دستگاه خودروی سبک پیشرو مجهز به سیستم اطفاء حریق پیشرفته (روت فایر) در نقاط دارای محدودیت ترافیکی و پر ازدحام، استقرار 6 دستگاه خودروی اطفاء حریق و امداد و نجات در تقاطع ها و نقاط منتهی به محل برگزاری مراسمات و اجتماعات پر ازدحام از دیگر اقدامات در این ایام است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز اظهار کرد: همچنین 6 تیم 2 نفره موتورسوار مجهز به سیستم اطفاء حریق پرتابل و قابل حمل در مسیر اصلی مراسم عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی استقرار می‌یابند و 6 دستگاه خودروی اطفاء حریق نیز در اماکن دارای مراسم خاص مذهبی از جمله عباسیه، مسجد ارشاد، حسینیه ثارالله، حسینیه اعظم و محل‌های برگزاری شبیه‌خوانی مستقر خواهند شد.

وی گفت: شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه با حفظ خونسردی و همزمان با دور نمودن کودکان و افراد سالخورده از محل حادثه، مراتب را سریعا با تلفن 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اطلاع داده و کمک کنند تا مسیر برای ورود خودروهای امدادی باز نگه داشته شود.

captcha