دفاع از دین و آرمان در مکتب تشیع عین آزادگی است
کد خبر: 3536844
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

دفاع از دین و آرمان در مکتب تشیع عین آزادگی است

گروه اجتماعی: طاهرنژاد گفت: در مکتب تشیع، آزادگی به معنای کسانی است که برای دفاع از دین، عقیده و آرمان‌های خود مبارزه می‌کنند و هیچ وقت زندانی نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ابراهیم طاهرنژاد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 18 مهر در نخستین همایش تجلیل از همسران و مادران آزادگان شهید و متوفی استان که در آستانه روز تجلیل از اسرا و مفقودین در رشت برگزار شد، با بیان اینکه حرکت شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس در امتداد حرکت یاران امام حسین(ع) بود، گفت: لحظه‌های اسارت، لحظه‌های اثبات حقانیت جمهوری اسلامی و دفاع از استقلال و آزادی سرزمینی بود که با سال‌ها مبارزه و با خون هزاران لاله عاشق به ثمر نشست.

وی افزود: همه ما به آزادگان افتخار می‌کنیم و آنان قبل از اینکه به جبهه حق علیه باطل روند رویه خودسازی را در خود نهادینه کرده بودند.

طاهرنژاد اضافه کرد: سال‌های اسارت، سال‌های وفاداری به ولایت و نماد سرسپردگی و عشق به امام و اهل بیت(ع) بود. پایمردی اسرا در اسارت، بار دیگر نشانه پیروزی ایمان بر فکر و خون و اسارت بر شمشیر و قدرت بود و این درسی بود که همسران شما از غیورمردی یاران امام حسین(ع) در کربلا آموخته بودند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مکتب ما چیزی به عنوان اسارت وجود ندارد، تصریح کرد: در مکتب تشیع، آزادگی به معنای کسانی است که برای دفاع از دین، عقیده و آرمان‌های خود مبارزه می‌کنند و هیچ وقت زندانی نخواهد شد و امروز همسران و فرزندان شهدا در جوار اولیای الهی هستند، زیرا دین خود را به اسلام و نظام ادا نمودند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان همسران آزادگان را باوفادارترین همسران عنوان و خاطرنشان کرد:‌ صبر و بردباری شما بزرگوران چه در زمان اسارات و چه پس از شهادت این سرافراز بعنوان الگویی برای تمامی بانوان ایران اسلامی خواهد بود.

به گزارش ایکنا، استان گیلان 130 آزاده شهید و متوفی دارد که در این مراسم از همسران و مادران آنان تجلیل بعمل آمد.

captcha