همنوایی با تلاوت قرآن سالار شهیدان در شب عاشورا
کد خبر: 3535077
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

همنوایی با تلاوت قرآن سالار شهیدان در شب عاشورا

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن کریم در جلسه آموزش قرآن حجت‌ الاسلام سیدمحمدجواد درچه‌ای، طبق سنوات گذشته در شب عاشورا با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی کشور برگزار می‌شود.

////برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شب عاشورا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام محمد‌جواد موسوي درچه‌اي، قاري قرآن كريم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با ذكر اعمال شب عاشورا اظهار داشت: محوریت قیام امام حسین(ع) با قرآن بوده و همواره توسعه و توجه وبژه به قرآن کریم و اهل بیت(ع) در کنار هم، مکرر بیان شده است. شیعیان و پیروان مکتب ناب ائمه اطهار(ع) که همواره نسبت به دو ثقل به یادگارمانده از رسول گرامی اسلام(ص) توجه ویژه داشته اند.

وي با اشاره به اينكه قرآن و عترت به هيچ‌ وجه از هم جدا نيستند گفت: شایسته نیست که در جلساتی که بنام اهل بیت(ع) و در مناسبت های مختلف برگزار می‌شود، به قرآن کریم کم توجهی شود و بخصوص که تلاوت قرآن کریم در شب عاشورا از سوی بزرگان دین اسلام توصیه و سفارش شده است.

این قاری کشورمان اظهار کرد: بر طبق اسناد تاریخی سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب گرامی آن حضرت، در شب عاشورا مهلت خواستند که به تلاوت قرآن کریم بپردازند. آنچه که از تاریخ نقل شده است، در آن شب، تا صبح از خیمه گاه امام و یاران آن حضرت، زمزمه تلاوت کلام الله شنیده می‌شد. پس چه خوب است که ما اهالی قرآن ، در این زمینه اهتمام جدی تر نسبت به سایر مردم داشته باشیم و از عموم مردم دعوت کنیم که در شب عاسورا از قرائت قرآن کریم غفلت نکنند.

موسوی درچه ای تصریح کرد: باید اهالی قرآن، مشتاقان کلام الهی و شیفتگان قرآن و عترت(ع) به منظور همنوایی با شهدای والامقام دشت کربلا، در شب زنده داری و تلاوت قرآن کریم در شب عاشورا نسبت به دیگران بیشقدم باشند و این سنت حسنه را ترویج کنند.

وی در ادامه  بیان کرد: در همین راستا برنامه احیای قرانی، سه شنبه 20مهرماه مصادف باشب عاشورا همچون سالهای گذشته باحضور قرآنیان عزیز در مسجد جامع المهدی(عج) شهرری، از ساعت 23 الی اذان صبح برگزار می‌شود.

این قاری کشورمان عنوان کرد: همه ساله شاهد حضور خالصانه و باشکوه تعداد قابل توجهی از اساتید و چهره های ممتاز جامعه قرآنی کشور در این مراسم بوده و هستیم.

موسوی درچه ای گفت: در این مراسم، علاوه بر تلاوت آیاتی از قرآن کریم، ذکر مصیبت توسط مداحان اهل بیت(ع) و قرائت زبارت عاشورا و مقتل خوانی اجرا خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم که این سنت نیکو و حسنه در بین مردم ما فراگیر شود و بدانیم که توجه به کلام وحی، احترام به اباعبدالله الحسین(ع) است، زیرا آن حضرت به دلیل استقرار فرامین قرآن کریم، قیام و در این راه جان خود را فدا کرد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۰۹:۲۸
0
0
برگزاری مراسم‌های مذهبی و دینی دارای اهمیت خاصی است
captcha