آغاز ثبت‌‎نام بیست‌و‌دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت بعد از ایام محرم
کد خبر: 3534170
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
بحرالعلوم خبر داد:

آغاز ثبت‌‎نام بیست‌و‌دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت بعد از ایام محرم

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز ثبت‌‎نام بیست‌و‌دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بعد از ایام سوگواری سیدالشهدا(ع)، گفت: امیدواریم در این جشنواره شاهد حضور بیش از 50 هزار نفر از کارکنان، دانشجویان و اساتید این وزارتخانه باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز، نهم مهرماه در آیین اختتامیه بیست‌و‌یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد با بیان اینکه در این دوره از مسابقات بیش از 25 هزار نفر از کارکنان، اساتید و دانشجویان وزارت بهداشت شرکت کرده‌اند، ابراز کرد: در این دوره 66 درصد نرخ رشد شرکت‌کنندگان نسبت به دوره‌های قبل بوده است.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری مرحله دانشگاهی این مسابقات در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بیان کرد: این جشنواره در ۳۸ رشته و هشت بخش پژوهشی، هنری، معارف و سیره‌ ائمه(ع)، کتابخوانی، فناوری‌های مرتبط با قرآن و حوزه ادبی برگزار شده است که بعد از برگزاری مرحله نهایی بخش شفاهی این رقابت‌ها در مشهد در نهایت از ۲۲۶ نفر برگزیده بخش‌های مختلف تقدیر شدند.
وی با بیان اینکه بیش از 12 هزار دانشجو، 12 هزار نفر کارمند و هزار نفر از استاد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این جشنواره حضور یافتند، ابراز کرد: ثبت‌‎نام بیست‌و‌دومین دوره این جشنواره بعد از ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) آغاز خواهد شد که امیدواریم شاهد رشد در میزان حضور شرکت‌کنندگان باشیم.
بحرالعلوم یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته هدف اصلی ما این است که در بیست‌و‌دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، شاهد حضور بیش از 50 هزار نفر از کارکنان، دانشجویان و اساتید این وزارتخانه باشیم.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برگزاری جشنواره قرآنی یک ضرورت اساسی محسوب می‌شود، گفت: اما مسابقات قرآن بخش کوچکی از فعالیت‌های قرآنی است و ما باید همه زندگی شخصی خودمان را با قرآن مانوس کنیم.
وی با بیان اینکه مرکز قرآنی وزارت بهداشت برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده است، ادامه داد: 18 برنامه در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و تبلیغی تصویب و همگی به دانشگاه‎‌ها ابلاغ شده است که امیدواریم با همکاری همه همکاران در سراسر کشور این برنامه‌ها را به صورت منسجم اجرا کنیم.
یادآور می‌شود، بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از شامگاه ششم مهرماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در تالار ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد و تا هشتم مهرماه ادامه یافت و اختتامیه این جشنواره نیز امروز نهم مهرماه با معرفی برگزیدگان در مشهد برگزار شد.
captcha