آیت‌الله مستجابی گنجینه‌ای از خاطرات تاریخ معاصر ایران است
کد خبر: 3533387
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
یک استاد حوزه علمیه:

آیت‌الله مستجابی گنجینه‌ای از خاطرات تاریخ معاصر ایران است

گروه اندیشه: استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: آیت‌الله مستجابی گنجینه‌ای از خاطرات مربوط به تاریخ معاصر ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، آیت‌الله شیخ هادی نجفی از اساتید حوزه علمیه اصفهان در مراسم رونمایی از کتاب «یاران موافق» و تجلیل از آیت‌الله مستجابی که عصر دوشنبه، 5 مهرماه در خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مستجابی شخصیت بزرگی است و اگر بخواهیم او را معرفی کنیم، باید بگوییم ایشان یک مجموعه بوده و جامع بسیاری از امور است.
وی با بیان اینکه آیت‌الله مستجابی از شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ ایران است، افزود: ایشان در جریان تظاهرات نهضت ملی شدن نفت در سال 1330 پیشاپیش همه حرکت می‌کرد و مورد اعتماد آیت‌الله کاشانی بود. اکنون تعداد افرادی که در نهضت نفت مؤثر بوده و در قید حیات باشند، کم است، ایشان هم چنین از ارکان فدائیان اسلام محسوب می‌شد و با نواب صفوی همراه و همگام بود.
استاد حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اینکه آیت‌الله مستجابی بخشی از تاریخ معاصر ایران را رقم زده‌ است، گفت: کتاب یاران موافق گوشه‌ای از خاطرات ایشان است و باید افرادی به فکر ثبت همه خاطرات ایشان باشند. ایشان مجموعه‌ای از اسناد تاریخی را دارد که در واقع اسناد تاریخی این کشور محسوب می‌شوند و بسیاری از آن‌ها از بین رفته، ولی با آن چه که موجود است می‌توان چند جلد کتاب نوشت.
captcha