اقتدار امروز ایران دستاورد دفاع مقدس است/ لزوم تبیین زوایای پنهان دفاع مقدس
کد خبر: 3533259
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
جمشیدی:

اقتدار امروز ایران دستاورد دفاع مقدس است/ لزوم تبیین زوایای پنهان دفاع مقدس

گروه اجتماعی: فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد با تأكید بر اینكه اقتدار امروز نظام به جهت دفاع دوران جنگ تحمیلی و دست‌آوردهای دفاع مقدس است، بر لزوم تبیین زوایای پنهان دفاع مقدس برای آحاد مردم تأكید كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، امیر سرتیپ وجیه‌الله جمشیدی، فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد امروز، 5 مهر در مراسم صبحگاه مشترك نیروهای نظامی و انتظامیاستان فارس گفت: دفاع مقدس به معنای غرور ملی، اقتدار نظام و ولایت‌مداری است.
وی با تصریح اینكه اقتدار امروز نظام به جهت دفاع دوران جنگ تحمیلی و دست‌آوردهای دفاع مقدس است، گفت: یكی از دست‌آوردهای دفاع مقدس اقتدار مثال‌زدنی ایران در منطقه و جهان است.
جمشیدی با بیان اینكه برگزاری مراسم صبحگاه مشترك نشان از همدلی و وحدت بین ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج است، گفت: وقوع جنگ و اشغال خاك ایران در روزهای اول دفاع مقدس، یك غافلگیری نظامی نبود بلكه تاثیرات خیانت بود. زمانی كه رئیس‌جمهور وقت از اطلاعات و قرائن و شواهدی ارائه شده از سوی ارتش، به سادگی گذشت، یك خیانت اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: در حالی‌كه منطق می‌گوید در زمانی كه كشوری مورد حمله قرار می‌گیرد، ملت و نیروهای نظامی باید متحد شوند، رئیس جمهور وقت با نگاه غلط خود با این تركیب مخالفت كرد. حال آن‌كه هرجا مردم حضور دارند به معنای پیروزی است.
جمشیدی اضافه كرد: زمانی‌كه بنی‌صدر در 30 خرداد 1360 به شكل مفتضحانه‌ای از ایران فرار كرد، نیروهای مسلح و مردم متحد شده و اولین عملیات یعنی ثامن‌الائمه(ع) را در تاریخ 5 مهر 1360 اجرا كردند و حصر آبادان شكست.
وی با تأكید بر لزوم بیان زوایای پنهان دفاع مقدس برای آحاد جامعه، گفت: فرماندهی جنگ توسط حضرت امام(ره) و درایت ایشان در دعوت مردم به مشاركت در دفاع از وطن و انقلاب، انسجامی شایسته ایجاد و هویت جنگ را مشخص كرد. آنوقت كه امام(ره) شركت در جنگ را تكلیف می‌دانند، این مهم موجب شكستن حصر آبادان می‌شود.
فرمانده آجا در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد، هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای تبیین ابعاد مختلف دوران جنگ تحمیلی و دست‌آوردهای دفاع مقدس دانست.
یادآور می‌شود، در این مراسم كه با حضور معاون سیاسی استانداری فارس و فرماندهان رده‌های مختلف ارتش، فرمانده ارشد سپاه فجر فارس و فرمانده نیروی انتظامی استان فارس برگزار شد، یگان‌های نمونه ارتش، سپاه و پلیس رژه را برگزار كردند.
captcha