تشریح جزئیات پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد در استان مرکزی
کد خبر: 3530322
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

تشریح جزئیات پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: حاج‌علی‌بیگی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی جزئیات پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی را تشریح کرد.

علیرضا حاجی‌علی‌بیگی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه در سال‌های گذشته آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد دو‌بار در سال(اردیبهشت‌ و آبان‌ماه) برگزار می‌شد عنوان کرد: امسال همچون سال گذشته این آزمون فقط یک بار آن هم پنجشنبه، 20 آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این آزمون بر اساس سرفصل دوره‌هایی که در معاونت قرآن و عترت ارشاد اسلامی تبیین شده است در رشته‌های حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهيم، تدبر در قرآن و برای اولین بار در رشته معارف اهل‌بیت(ع) که شامل مفاهيم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و اصول عقاید است ویژه عموم برگزار خواهد شد.
معاون قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: منابع رشته‌های پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد شامل کتاب آموزش مفاهیم قرآن کریم نوشته مسعود وکیل، کتب آموزش ترجمه مفاهیم قرآن کریم نوشته سید هادی محدث، استاد علامی و صفار هرندی، کتاب تدبر در قرآن کریم(جزء29و 30) نوشته محمد حسین‌ الهی‌زاده ، کتاب آموزش عقاید قرآنی نوشته سید محسن میر باقری، درسنامه آموزش جامع سوره صف نوشته مسعود وکیل و کتب آموزش مفاهیم نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه است که شرکت‌کنندگان بر اساس رشته انتخابی باید یکی از این منابع را جهت شرکت در آزمون مطالعه کنند.
حاج‌علی‌بیگی با بیان اینکه ملاک قبولی در این آزمون کسب حداقل امتیاز 60 از 100 است عنوان کرد: در پایان برای نفراتی که بتوانند امتیاز قبولی را کسب کنند گواهینامه رسمی از سوی معاونت قرآن و عترت ارشاد کشور صادر می‌شود.
وی افزود: گواهینامه‌هایی که مؤسسات قرآن صادر می‌کنند شامل گواهینامه‌های داخلی و گواهینامه‌هایی است که به صورت تفاهمی با ارشاد استان دارند، این گواهینامه‌ها در قبال گواهینامه‌هایی که در آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد کشور برای برگزیدگان صادر می‌شود نامعتبر نیست بلکه تنها تفاوت آن، از سوی مقامی است که آن را صادر می‌کند.
 معاون قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی همیشه در آزمون‌های سراسری قرآن و عترت ارشاد جزو پنج استان برتر از لحاظ آمار شرکت کننده بوده به طوری که در سال 88 و 89 که این آزمون دو بار در آن سال‌ها برگزار شد مؤسسه قرآنی نور شازند جزو مؤسسات برتر از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان شناخته شد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در استان مرکزی 1850 نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد شرکت کردند گفت: مؤسسات قرآنی مهد رهروان ولایت اراک، والفجر خمین، نرجس، عصر ظهور اراک، دارالقرآن خواهران و براداران و دارالتحفیظ ساوه جزو مؤسسات برتر از لحاظ تعداد شرکت کنندگان در آزمون سراسری قرآن و عترت استان مرکزی بوده‌اند.  
رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر اراک ادامه داد: امسال در کنار آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد که ویژه عموم افراد است آزمون قرآنی ویژه کارکنان دولت نیز چهارشنبه، 19 آبان‌ماه برگزار می‌شود که این آزمون غیرحضوری بوده و منبع آن کتاب به سوی فهم قرآن با محوریت سوره صف است که  طی ابلاغ رسمی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری کارکنانی که در این آزمون قبول شوند برای آنها ۲۸ ساعت آموزش ضمن خدمت محسابه می‌شود.
حاج‌علی‌بیگی در پایان با اشاره به اینکه ثبت‌نام پانزدهیمن آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد به طور همزمان از شنبه، 20 شهریورماه در سراسر کشور شروع شده است گفت: دواطلبین جهت شرکت در این آزمون تا سه‌شنبه، 20 مهرماه فرصت دارند با مراجعه به مؤسسه قرآنی که در آن دوره آموزشی مورد نظر را دیده‌اند یا به صورت داوطلب آزاد به درگاه آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد اسلامی به نشانی  www.quranedu.ir مراجعه کنند.
captcha