شکل‌گیری شخصیت انسان با اتصال به قرآن
کد خبر: 3513290
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۴

شکل‌گیری شخصیت انسان با اتصال به قرآن

گروه اندیشه: رئیس حوزه علمیه حاج‌ شیخ کاشمر گفت: جلسات قرآن و دور کردن آن در ماه رمضان به ما کمک می‌کند تا قدمی هرچند اندک به سوی اتصال به قرآن برداریم و این اتصال به قرآن شخصیت انسان را می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، رئیس مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر، 15 تیرماه در مراسم اختتامیه جلسات جزءخوانی قرآن کانون فرهنگی ـ قرآنی طلوع کاشمر با بیان اینکه اتصال به قرآن شخصیت‌ساز است، گفت: کاغذ به تنهایی ارزش چندانی ندارد، ولی همین کاغذ اگر برگی از قرآن را تشکیل دهد، شایسته تبرک است.
رئیس مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر ابراز کرد: جلسات قرآن و دور کردن آن در ماه رمضان به ما کمک می‌کند تا قدمی هرچند اندک به سوی اتصال به قرآن برداریم.
وی با بیان اینکه در طول ماه مبارک تلاش کردیم تا قدمی به سوی قرآن برداریم، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا این ارتباط قرآنی در غیر ماه رمضان نیز حفظ شود وگرنه شخصیت ما از بین می‌رود مثل سیبی که به درخت متصل بوده و همه عوامل در رشد آن مؤثر بودند اما پس از افتادن از درخت پس از مدتی شاهد فساد آن خواهیم بود.
حجت‌الاسلام نیک‌بین اضافه کرد: این جمع شدن افراد حول محور قرآن بسیار مفید است لذا باید سعی کنیم این اجتماعات حفظ شود زیرا اگر از چنین جمع‌هایی جدا شدیم، فسادآفرین خواهد بود، مانند سلولی که تا چندی پیش به امور حیاتی بدن انسان کمک می‌کرده اما با جدا شدن از اجتماع سلول‌های دیگر، به یک سلول و غده سرطانی بدل شده است.
وی، جلسات قرآن را محل اتصال به خدا عنوان کرد و گفت: انس با قرآن به انسان وقار و بزرگی می‌بخشد از همین رو ترک این جلسات، شخصیت انسان را از بین می‌برد و او را به گمراهی و فساد می‌کشاند.
این استاد حوزه علمیه، بندگی را به معنای بند شدن به خدا دانست و اظهار کرد: ادامه ارتباط ما با خدا سبب بندگی می‌شود که این راه ارتباطی قرآن است، قرآنی که ما را متخلق به اخلاق و ویژگی‌های الهی می‌کند.
حجت‌الاسلام نیک‌بین با معرفی قرآن به عنوان نقشه راه و عمل انسان ادامه داد: انسان باید دار زندگی خود را با استفاده از قرآن گره بزند تا طرحی همانند نقشه پدید آورد زیرا در سرای آخرت، قرآن را به انسان نشان می‌دهند و اعمالش را با آن مطابقت می‌دهند و آنجاست که باید طرح هنرمندانه خود را ارائه کند.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از حاضران در جلسات جزءخوانی ماه مبارک رمضان و جوانان و نوجوانان دست‌اندرکار کانون فرهنگی ـ قرآنی طلوع با تقدیم لوح یادبوی تقدیر به عمل آمد.
captcha